През тази година честваме един доста специален 50 годишен юбилей и по точно този на легендата AMG. Ако в днешно време тази абривиетура се свързва с изяждащи гумите автомобили на Мерцедес, то в началото бодибилдърският департамент добавя името си в историята благодарение на творението си „червеното прасе“.
Създаден от бившите инженери на Мерцедес Ханс Вернер Ауфреч и Ерхард Мелчер, техният бизнес за напомпани мерцове и до ден днешен е добре разпознаван. Истинската слава на AMG идва благодарение на една доста интересна поръчка от страна на техен клиент. Заветният клиент пожелава неговият Мерцедес-Бенц 300 SEL да се превърне в състезателен автомобил.
Тук може би ще кажете и какво толкова? Все пак по нова време 300 SEL има славата на най-бързият заводски автомобил на германският производител. Силата 300 SEL обаче е само и единствено в дълги прави и по заветният аутобан.
Немската бегачка/лимузина разполага 6.6 литров V8 двигател развиващ 250 конски сили, но е с размери на яхта и има почти същото тегло. С няколко думи задачата на Ауфреч и Мелчер е една истинска мисия невъзможна.
Колкото и трудна да е задачата двамата се захващат за работа превръщайки една налудничева мечта в един истински шедьовър. Първоначално модифицирането на V-осмакът на 6.8 литра с мощност от 420 конски сили е невероятно постижение, но истинската равностойна на картина от Ван Гог промяна идва в последствие.
Двамата инженери добавят алуминиеви врати, като така подлагат 300 SEL на сериозна диета. Екипът им прави сериозни промени по самото шаси, както и външният вид на автомобила и най-вече калниците, които трябва да поберат значително по-широките състезателни гуми. Състезателното окачване и изключително не натуралната височина на автомобила превръщат 300 SEL в един истински расов автомобил и в първият истински състезателен автомобил носещ акронима на AMG.
През 1971, когато Мерцедес-Бенц 300 SEL 6.8 AMG стъпва за пръв път в падока на пистата Спа, голяма част от тогавашните специалисти са сочили с пръст и с голяма доза подигравка към автомобила на AMG. Така машината си спечелва прякора „червеното прасе“ поради доста масивният си вид. Преките конкуренти на немската машина от своя страна и дадоха прякора „франкенщайн“, но никой от тях не очаквал какво ще се случи с тях през следващите 24 от надпреварата.
Стартирайки от пета позиция, червеното прасе бе пилотирано от изключително решителни да спечелят пилот Клемент Шикентаз и Ханс Хейер през нощта. Бързо запушвайки устите на критиците си, 300 SEL буквално унижава фаворитите.
На следващият ден, колата прекосява финиша на първа позиция в своят клас и на втора в генералното класиране превъзхождайки всички смятани за доста по-бързи автомобили. Дори 300 SEL е можел и да спечели надпреварата в генералното класиране, ако не се е налагало да спират често в бокса да бъде нахранен с гориво.
С разпространението на историята двамата инженери получават една повече от бетонна световна слава. Благодарение на това в по-късен етап Мерцедес-Бенц признават заслугите на AMG и започват да продават автомобилите излизащи от производство на препараторите, като свои собствени. През 1999 година немският автомобилен производител закупува мажоритарният дял в AMG и през 2005 стават единствените собствени на немският тунинговчик.
Тук ще попитате, какво се е случило с червеното прасе? За съжаление историята му не е толкова приказна, колкото неговият дебют. След неговата състезателни кариера уникалният 300 SEL бива закупен от авиокомпания.
За съжаление компанията се възползва от скоростта на автомобили за да тества елементи за кацане, което след известно време превръща автомобила в една истинска очукана развалина.
През 2006 от AMG изваждат от прахта оригиналните скици на червеното прасе и болт по болт създадоха 100 процентово копие на легендарната машина.