Рали „Монца” отново е кръг от световния шампионат и отново, както беше и миналата година, ще е състезанието, което ще определи новия световен шампион.
Също като миналата година претенденти са Себастиен Ожие и Елфин Еванс, но за разлика от 2020 година, сега начело е Ожие със 17 точки аванс. На финала на „Монца” един пилот може да спечели максимум 30 точки, така че какво да очакваме от двамата пилоти на Toyota?
При Ожие е логично да смятаме, че французинът ще подходи по-консервативно, ще е по-внимателен и няма да поема излишни рискове. Както кара Себ от рали „Сафари” насам.
Но „Монца” ще е последното рали за Ожие като пилот с пълна заводска програма, както и последен старт с навигатора му Жулиен Инграсия. Какъв по-добър повод Ожие да завърши сезона с победа, нали?
Досега в кариерата си французинът е доказал, че има дисциплината да залага на по-консервативния подход и да не търси излишните рискове. Това обикновено означава силна атака, но без да хвърля в боя всичко, с което разполага. Себ винаги е преследвал по-голямата цел – обикновено в последните години това е световната титла. Този уикенд няма да е изключение – осмата световна титла е по-важна за Ожие, отколкото победа №54 в световния шампионат. Миналата година в рали „Монца” Себ успя да изпълни и двете цели – победата и титлата, да видим какво ще стане сега.
От друга страна, няма спор, че в момента Елфин Еванс е пилотът в най-добра форма в световния шампионат. Тиери Нювил може би няма да е съгласен с това. Но отличната форма на уелсеца може и да не е достатъчна в битката с Ожие за титлата.
Елфин демонстрира, че не е под напрежение преди последното състезание. Даже преди два или три старта обясни, че не вижда реален начин да спре Ожие. И после дойдоха най-силните му класирания. Сега Еванс казва, че за него рали „Монца” по нищо не се различава от другите надпревари през годината. Но Елфин не е глупак, знае какъв е залогът и е наясно, че трябва да направи максимума и след това да почака да види дали съдбата ще му се усмихне. Няма никакво съмнение, че Еванс може да спечели това рали, но както вече стана дума, това може и да не е достатъчно за титлата.