Сезон 2020 най-вероятно ще остане като един от най-силните в историята на Mercedes във Формула 1, а шефът на отбора Тото Волф обясни, че развитието и модернизирането на W11 е „приключило отдавна”. Затова и той прогнозира, че до края на тази година Red Bull все по-често ще е сериозен съперник на световните шампиони.
Люис Хамилтън се откъсна далеч напред при пилотите и вече изравни рекорда на Михаел Шумахер от 91 победи, а от 11 състезания той и Валтери Ботас имат 9 победи, като всички квалификации тази година бяха спечелени от пилот на Mercedes.
Единствените изключения тази година се оказаха много силното представяне на Макс Верстапен във второто състезание на „Силвърстоун”, както и победата на Пиер Гасли на „Монца”, като и в двата случая те се възползваха от проблеми в лагера на шампионите.
Сравнението между представянето на колите на Mercedes и Red Bull този сезон е показателно. Най-голяма тя беше в Унгария, а най-малка на „Нюрбургринг”, където с подобренията по колата на Red Bull Верстапен заемаше първото място по последните бързи обиколки в третата част на квалификацията, но след отстъпи на трето място.
След сесията Волф потвърди, че Red Bull скъсява аванса на Mercedes, както и че Верстапен и Алекс Албон имат шанс да догонят Хамилтън и Ботас до края на сезона. Също така Волф обясни, че тимът вече е пренасочил ресурсите си в друга посока и „ще трябва да приемем, че в последните състезания за годината ще имаме много по-сериозна конкуренция”. А в неделя след състезанието Тото директно призна, че развитието на W11 за сезон 2020 е приключило.
„Преди много време приключихме с развитието на колата, много рядко се случва да получиш възможност да затвориш тази страница от сезона толкова рано”, обясни Волф, като не пожела да посочи кога точно е станало това.
Повечето отбори вече насочиха сериозна част от ресурсите към развитието на колите за 2021 година – основните компоненти и архитектурата на болидите догодина ще остане същата, но дизайнерите имат свобода в областта на аеродинамиката. Освен това, в сила ще влязат сериозни промени в правилата за задната част на пода на болидите, което трябва да намали притискането на колите към пистата. Най-общо казано, който успее сега да свърши най-много работа за сезон 2021, догодина ще може доста по-рано да започне работа по колата за 2022, когато отново ще влязат в сила нови технически правила.
Предполага се, че последните подобрения за W11 са се появили за състезанието в Испания, а част от тях са били използвани и на „Монца”, но тази информация едва ли ще бъде потвърдена.