Съставът на Hyundai за сезон 2022 в световния рали шампионат може да бъде финализиран още след рали „Финландия” (1-3 октомври). Това призна босът на тима Андреа Адамо пред Dirtfish.
Hyundai беше първият отбор, който раздвижи пазара на пилоти тази година – още през май бяха потвърдени новите договори на Тиери Нювил и Ойт Танак, за които се очаква да останат при Адамо до края на 2023 година. След това обаче на преден план излязоха Toyota и M-Sport, като Малкълм Уилсън не е бил толкова активен на трансферния пазар от времето, когато Себастиен Ожие си търсеше отбор след оттеглянето на Volkswagen.
С потвърждаването на Нювил и Танак единственият въпрос при Hyundai за догодина остана за това кой ще кара третия i20 Coupe WRC. Сега третата кола се дели между Крейг Брийн и Дани Сордо, но според последните слухове Брийн ще премине в M-Sport за началото на сезон 2022.
Сордо кара за Hyundai от завръщането на марката в WRC през 2014 година, а тимът има договори и с младите пилоти Оливер Солберг и Яри Хутунен. От тях двамата Солберг-младши е с по-голям шанс да стане заводски пилот на тима – той вече направи тест на хибридния i20 Coupe Rally1, а през октомври ще се състезава с i20 Coupe WRC в рали „Испания”.
„Мисля, че след рали „Финландия” ще решим какво да правим с третата кола, защото по тази тема мисля много и имам много съмнения – призна Адамо. – С оглед на това, че Rally1 колите ще са доста по-сложни, по-вероятно е да имаме един постоянен трети пилот, а не да се редуват двама или трима в един автомобил.
„Така че не знам дали предимството от това да имаш по-задна стартова позиция ще е по-важно от това да познаваш добре колата, която ще е по-сложна.
„В повечето случаи по-задната позиция стартова позиция означава повече сцепление и по-чисти траектории, но ако не си свикнал с колата или не можеш да я караш на 100 процента, то няма да можем да използваме този шанс да имаме предимство.”
Hyundai се включи с леко изоставане в битката за създаване на нов Rally1 автомобил, тъй като бордът на директорите на Hyundai потвърди едва в края на март, че корейският гигант ще остане в световния рали шампионат. Според Адамо прототипът на i20 Coupe Rally1 ще „може да се покаже” и ще прилича повече на колата за сезон 2022 едва пред ноември.