Първите 4 дни тестове в Барселона дадоха надежда на феновете на Ferrari и успяха да притеснят почитателите на Люис Хамилтън и Mercedes. Скудерията започна силно сезон 2019 с поредица от силни представяния на Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, а Хамилтън и Ботас признаха, че техните съперници имат аванс преди първото състезание.
Естествено, класирането в хода на тестовете няма никакво значение, тъй като макар и да карат на една и съща писта, пилотите и отборите изпълняват различни програми, карат с различни типове гуми и с различно количество гориво.
Все пак, поне що се отнася до гумите и горивото, може би има начин да се потърси изравняване на влиянието им.
Отборите никога не разкриват с колко количество гориво карат пилотите им по време на тестовете, но тук могат да се правят предположения с оглед на дължината на сериите обиколки, когато са постигнати по-добрите или по-слабите времена. Тези сметки не са абсолютно точни, но дават някакъв ориентир.
Тук трябва да добавим и типа гуми, използвани от пилотите, като разликите между отделните модели на Pirelli засега са ориентировъчни. Все пак, в хода на първите тестове в италианската компанията прогнозираха разлики във времената между отделните типове гуми, които се оказаха три пъти по-големи от това, което прогнозираха отборите. Но пък реалните разлики са интересен ориентир за темпото на пилотите и новите коли с новите гуми.
Правим уговорката, че все още нямаме информация колко сериозно е бил натоварен всеки един двигател, използван миналата седмица, но това ще остане неизвестен фактор.
След всички тези уговорки и със сериозна доза условност, картинката от първите тестове изглежда по-ясна, при това с неособено големи разлики.
Изчисленията на BBC показаха, че най-доброто състезателно темпо от тестовете е на Ferrari, а на около 0,3 секунди на обиколка зад италианския тим са Mercedes и Ferrari, като допълнителните сметки сочат, че световните шампиони имат малък превес спрямо Макс Верстапен и компания.
След това разликите нарастват – на около 0,7 секунди от лидера е Renault – тимът прави крачка напред към челото и е на около 0,2 секунди пред двата клиентски тима на Ferrari – Alfa Romeo и Haas. На малка разлика зад тях пък са Toro Rosso, McLaren и Racing Point, но в този случай е трудно да се посочат някакви точни разлики.
На дъното на класирането отново остава Williams, но разликата е трудно да се сметне с оглед на това колко малко обиколки навъртя новата кола на тима FW42.
Още веднъж, това не са точните разлики, на които да базирате очакванията си за началото на сезона в Австралия, а по-скоро – гайд към формата, демонстрирана в първата половина на зимните тестове.