юни 20, 2021

Колко е важен сезон 2021 за Ботас?

Договорът на Валтери Ботас с Mercedes изтича в края на настоящия сезон. Тогава приключва и контрактът на Люис Хамилтън с тима, но по отношение на 7-кратния световен шампион очакванията са, че той ще остане в отбора и Формула 1, стига да иска. Докато при Валтери ситуацията е по-различна. Много анализатори смятат, че мястото му е реално застрашено от Джордж Ръсел. Тото Волф вече заяви, че до лятото трябва да стартират преговорите с Люис и Ботас за новите им договори и гарантира, че докато възможностите те да останат в отбора не бъдат изчерпани напълно, то тимът няма да се обръща към други пилоти.

Но 2021 има потенциал да се окаже доста по-различна в сравнение с предишните 7 кампании, в които Mercedes обра световните титли. Състезанието в Бахрейн показа, че нивото на представяне на Red Bull ще е много по-високо и Макс Верстапен този път е реален съперник на Хамилтън. А на Серхио Перес ще му трябва още малко време, за да свикне с трудната за каране кола на бившите шампиони. Мексиканецът вече определи, че за това ще отидат първите пет състезания. Но може да стане и по-рано.

А битката ще е за всяка точка – затова и Ботас спря в края на състезанието за нови гуми и отне най-бързата обиколка на Макс, не само заради собствените му амбиции да не изостава от двамата лидери в шампионата.

В Милтън Кийнс се надяват, че тази година ще имат двама пилоти в челото, а не само Макс както беше при Пиер Гасли и Алекс Албон. И това ще направи Ботас още по-ценен за Mercedes.

„В състезанието Перес показа скорост на практика равна на тази на Макс”, обясни доктор Хелмут Марко за представянето на Серхио – това относно времето му за адаптация към новата кола. Освен това представянето на болидите на Mercedes и Red Bull е много сходно, което означава, че и двамата пилоти от всеки тим ще трябва да събират колкото се може повече точки. Или да разпилява тези, за които се борят съперниците им. В Бахрейн Mercedes подчини стратегията на Ботас на защитата на Люис от Верстапен, но вторият катастрофален бокс на финландеца можеше да струва много скъпо на Хамилтън, да не говорим, че провали състезанието на финландеца.

През 2019 година Валтери взе с 20% по-малко точки от Люис, а през миналата година тази разлика нарасна на 35%, въпреки че Хамилтън пропусна едно състезание, а в още едно не беше напълно възстановен след коронавируса.

Има и още един фактор, който обаче все още не е напълно потвърден. Много британски медии твърдят, че Ръсел се радва на подкрепата на сериозно лоби сред шефовете на Daimler. За разлика от Ботас, но пък Волф все още има правото да избира сам пилотите на тима. Стига Mercedes да печели титлите при пилотите и конструкторите. Напрежението върху Валтери този сезон ще е по-голямо, и то не да се бори за титлата, а да печели колкото се може повече точки за Mercedes. И да не забравяме, че в Бахрейн в битката за подиума не участва Перес, но това може да се промени още на „Имола”.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.