Първият пилот на Citroen в световния рали шампионат (WRC) през следващия сезон Крис Мийк е на мнение, че догодина няма да видим един тим, който да доминира в битката за титлата. През 2017 в световния шампионат ще участват четири автомобилни производители, а Мийк обърна внимание на това, че всички тимове „взеха топ пилоти” за догодина.
В последните 4 години Себастиен Ожие и Volkswagen се оказаха недостижими за съперниците си, те наследиха на върха Себастиен Льоб и Citroen, които пък записаха по девет поредни световни титли.
Но в края на сезон 2016 Volkswagen се изтегли от WRC и сега титлата при конструкторите е вакантна и ще бъде спечелена от един от другите четири отбора: Hyundai, Citroen, M-Sport или Toyota.
За сезон 2017 в сила влизат и нови технически правила, които ще осигурят на феновете по-мощни, по-бързи и по-зрелищни автомобили, а Мийк смята, че няма да има отбор, който да повтори доминацията на Volkswagen.
„Това е напълно нова ера в развитието на световния рали шампионат, не мисля, че някога отново битката ще е толкова непредвидима – прогнозира Мийк, който взе две победи през 2016 година. – Мисля, че догодина ни очаква един от най-интересните сезони в историята на WRC, ако не и най-интересният.
„Имаме нови технически правила, VW напусна, Ожие отиде в M-Sport, Яри-Мати Латвала – в Toyota. Сега и в четирите отбора има топ пилоти, които имат победи в световния шампионат.
„Ясно е, че сред пилотите Ожие беше доминиращата сила в последните четири години. Но Латвала е доказал, че може да печели състезания и да се бори за титлата. Тиери Нювил показа тази година, че може да е много силен и се пребори за второто място в крайното класиране.
„Хейдън Падън също е готов да спечели още състезания, така че във всеки отбор има много силни пилоти, те се разпределиха по страхотен начин за следващия сезон. Със сигурност, битката ще е непредвидима и много, много интересна.”
Британската звезда на Citroen е на мнение, че напускането на Volkswagen няма да се отрази добре на спорта, но в същото време вярва, че това ще помогне на световния шампионат да стане по-интересен.
„Никога не е добре, когато си тръгва голям отбор – обясни Мийк. – Но това е част от големия моторспорт, понякога някой си тръгва изведнъж. Все пак, заводските програми винаги зависят от решението на производителя, който е зад тях.
„Не е приятно, че VW напусна, но така битката за догодина се отвори, няма ясен фаворит и всички ние получаваме много повече шансове за успех.”