07.11.2024

Лапи иска по-евтини WRC коли

Пилотът на M-Sport в световния рали шампионат Есапека Лапи е на мнение, че ако WRC колите поемат по пътя на по-семплата и евтина техника, това ще доведе до по-сериозни участие в надпреварите, повече пилоти и по-високо ниво на конкуренция.

Оттеглянето на Citroen от WRC в края на сезон 2019 остави шампионата едва с 8 заводски коли с пълна програма за сезон 2020, а в повечето стартове към тях се добавят още няколко, основно благодарение на пилоти с ограничена програма като Гас Грийнсмит и Такамото Кацута.

Разходите по експлоатацията на актуалните WRC автомобили се непосилни за частните тимове, а самите коли са много скъпи, което е пречка пред навлизането на нови марки в световния рали шампионат.

Затова и Лапи се надява, че WRC ще стане по-достъпен – с по-евтини автомобили и по-кратки ралита, за да има повече участници.

„Със сигурност, за нас ще е по-интересно, ако това се случи – обясни финландецът. – Зрителите също ще предпочитат да гледат битка на 20 заводски пилоти, а не на 8. Тогава световният шампионат ще е много качествен, тъй като в момента участниците са по-скромна бройка.

„Сигурен съм, че ако автомобилите станат по-евтини и по-семпли, това няма да се отрази на скоростта им, както и на нивото на безопасност, които сме постигнали”, допълни финландецът.

Последиците от пандецията от Covid-19 могат да осуетят плановете за влизането в сила на новите технически правила за сезон 2022, с които новите WRC коли неизбежно ще поскъпнат, тъй като ще са с хибридно задвижване.

Мнението на Лапи беше подкрепено и от един от пилотите на Hyundai – Крейг Брийн, който заяви, че базирани на R5 WRC автомобили ще осигурят развитието на световния шампионат в правилната посока.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.