03.10.2024

Латвала има надежди за асфалта

Световният рали шампионат продължава в края на месеца с дебюта на рали „Хърватия” – състезание, което е изцяло на асфалт. Toyota спечели последните две ралита на асфалт, макар и с уговорки относно настилката – рали „Монца” в края на 2020 и „Монте Карло” в началото на 2021-а. И това дава сериозни надежди на шефа на тима Яри-Мати Латвала, че Себастиен Ожие и съотборниците му ще се силни в Хърватия.

Пилотите на Toyota заемат три от първите 4 позиции в класирането в WRC след първите две ралита, което означава по-добри стартови позиции за ралито с център Загреб. Кале Рованпера е начело в световния шампионат, а Ожие и Елфин Еванс са съответно трети и четвърти.

„Следва състезание на асфалт, така че няма да ни се налага да мислим кой знае колко за позициите за стартиране по етапите, тъй като нашите пилоти са напред, което помага”, обясни Латвала, цитиран от wrc.com.

Наследникът на Томи Макинен обаче демонстрира, че си е направил важни изводи от рали „Арктик Финландия”, където Toyota и Кале Рованпера бяха големият фаворит, но с победата си тръгнаха Ойт Танак и Hyundai.

„Много е важно да сме бързи и конкурентни в Хърватия – допълни Латвала. – Това го научихме във Финландия, но в Хърватия ралито е съвсем различно. В „Монте” и „Монца” бяхме силни, но трябва да внимаваме на тестовете, за да се подготвим правилно.”

Така Латвала напомни за грешките, допуснати от тима при подготовката за „Арктик Финландия”. Тестовете бяха при много ниски температури, до минус 20 градуса, а се оказа, че ралито мина при по-топло време – под и малко под нулата.

Рали „Хърватия” ще предложи на отборите и възможност да използват за първи път пълната гама асфалтови гуми на Pirelli.

„Новите гуми работят добре от началото на сезона – обясни финландецът. – Сега стигаме до асфалтовите гуми, което ще е нещо ново за нас и затова по време на тестовете трябва да извадим всичко, което ще ни е необходимо, от тези гуми.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.