Легендарният състезателен тим Schnitzer Motorsport най-вероятно ще бъде закрит в края на 2020 година, като това е пряк резултат от решението на BMW да спре да работи с отбора. Последните две години се оказаха много трудни за Schnitzer Motorsport, като тимът понесе много тежък удар със смъртта на шефа на отбора Чарли Лам, който почина през януари 2019.
Тим шефът на Schnitzer Motorsport Херберт Шнитцер-младши обясни, че изкупуването на акциите на Чарли Лам от вдовицата му се е оказало тежко финансово бреме за компанията, а негативната прогноза за 2021 по отношение на моторспорт програмите на Schnitzer, които всички са свързани с модели на BMW, съчетана с разходите по тях правят поддържането им нерентабилно.
„По тези причини закриването на компанията е неизбежно. След над 50 години в моторните спортове с автомобили на BMW се озовахме в много трудна за нас ситуация”, допълни Шнитцер.
Той призна, че за да бъде спасен тимът екипът му се е опитал да започне работа с друг производител, но ситуацията се е оказала неподходяща за подобно начинание.
Schnitzer Motorsport печели първите си големи успехи извън Германия в Европейската купа за пистови автомобили – титлите през 1983, 1986 и 1988, както и световната титла в WTCC, титлата в BTCC през 1993 и титлите в DTM през 1989 и 2012.
Раздялата на BMW със Schnitzer Motorsport и другия заводски тим на марката – RBM на Барт Мампай, ще има последици и за RBM, като от тима обясниха, че ще съкратят част от състезателните си програми.
RBM има 30 служители, които до края на този сезон работеха по програмата на тима в DTM, като Мампай обяви, че няма да може да ги запази ако не преструктурира компанията и не се насочи извън моторните спортове.
RBM е основан през 1995 г, през 2004 спечели титлата в ETCC с Анди Приоул, а от 2006 получи официална заводска подкрепа от BMW и Анди спечели три поредни титли в WTCC, като първата от тях дойде още през 2005, преди баварците да се ангажират с Мампай.