Този уикенд рали „Мексико” ще стане сцена на завръщането в световния рали шампионат на рали легендата Себастиен Льоб, който има девет световни титли и шест победи в това състезание. Себ стартира в най-изгодна позиция от пилотите с WRC автомобили и феновете му са твърдо убедени, че няма как той да не спечели. Но неговият сънародник и бивш съотборник в Citroen, който е и настоящ световен шампион Себастиен Ожие, сигурно е на друго мнение. Както и миналогодишният победител в рали Крис Мийк.
В хода на описването на етапите двамата се срещнаха с френските медии, а ние ви предлагаме мнението на двете френски звезди за това, което ни очаква в рали „Мексико”.
„Тествах новия Citroen C3 WRC в Испания, минаха 6 години от времето, когато карах в световния шампионат, но веднага се почувствах добре в колата – обясни Себ, който тази година ще кара в три ралита за Citroen. – Усещането да си отново зад волана на рали автомобил е невероятно.
„Колата, с която се състезавам в световния рали крос е доста по-различна, по-мощна, по-широка и дори разчита повече на аеродинамиката в сравнение с новите WRC автомобили.
„Все още нямам база за сравнение, но според мен новите рали автомобили са лесни за каране. Настроихме добре окачването, което беше важно.
„Основната ни цел за рали „Мексико” е да се наслаждаваме и да се забавляваме на това рали. Нямам абсолютно никаква представа къде ще ни подреди темпото ни.
„Знам, че в момента нивото на пилотите в световния рали шампионат е много високо, младите напредват много бързо.
„Не съм дошъл тук, за да се сравнявам със Себ Ожие, не само той участва в този световен шампионат. Разликите между пилотите са много малки, битката ще е много оспорвана.
„След 6 години отсъствие, ще е много трудно да се борим за победата, но човек никога не знае. Още веднъж, нямам представа какво ще е темпото ни и къде ще ни нареди, но нямам търпение да се пробвам.
„Ако можем да спечелим точки, ще е добре. Ще вложа всичко, на което съм способен за това. Това, че сме отсъствали 6 години няма да е в наша полза. Връщането в спорта винаги протича по един и същи начин, това важи и за мен, но в момента не ми достига опит с тези автомобили.”
„Тимът ни (Ford M-Sport) положи усилия, за да симулираме условията в Мексико, но в Европа това е почти невъзможно – допълни Ожие. – Но това важи за всички други отбори. Затова и работихме основно по баланса на колата и окачването. Мисля, че по отношение на двигателя не можем да имаме оплаквания.
„Рали „Мексико” е много специфично състезание, тъй като тук значение имат надморската височина, жегата и многото прахоляк по етапите.
„Мисля, че сме се подготвили добре за това рали, вярвам на нашите инженери. В началото на сезона имахме малко трудности с мотора, тук-там губехме мощност, но това вече е оправено.
„За съжаление, тестът ни приключи два дни по-рано защото в Испания ни заваля сняг. Но рали „Мексико” е било успешно състезание за мен.
„Надявам се, че отново ще се представим добре. Най-важното е да вземем точки, но знам, че няма да е лесно. Трябва да мислим за шампионата, да виждаме общата картина и да можем да анализираме защо един или друг пилот доминира.
„Най-после има някой пред мен в класирането. Това ми се е случвало много рядко в световния шампионат. Радвам се, че Тиери Нювил ще стартира пред нас в Мексико.
„В миналото направихме някои страхотни състезания със Себастиен Льоб. Ще е интересно отново да караме един срещу друг. Не мисля, че е полезно да правим някакви сравнения, особено преди началото на състезанието. Очаквам, че той ще се представи добре, все пак е голям шампион. Има толкова много победи, титли.
„Естествено, че не можем да го изключим от сметките за победата. Но има още много бързи пилоти, като Крис Мийк например.”