септември 20, 2021

Льоб напомни на M-Sport, че е свободен

Има няколко рали пилоти, които в момента могат да кажат на всеки отбор, че им се кара WRC автомобил и шефът му ще запише първата свободна дата за тест. Тази група е изключително малка – в нея влизат Себастиен Ожие, Ойт Танак, Кале Рованпера, Себастиен Льоб и може би Тиери Нювил. Важното е, че Льоб е единственият, който вече не се състезава активно в световния рали шампионат. А Себастиен Ожие направи точно това, когато VW напусна WRC: обади се на всички тим шефове и си уреди тестове с колите им, за да реши с кого да подпише. Накрая битката спечели Малкълм Уилсън, а това му донесе две поредни световни титли при пилотите с Ожие, които почти фалираха M-Sport, но Малкълм и до днес твърди, че си е струвало.

Тази седмица започна с вълнуваща информация за феновете, след като 9-кратният световен рали шампион Себастиен Льоб заяви пред Dirtfish, че би карал за M-Sport през следващия сезон.

2-годишният договор на Себ с Hyundai приключи миналата година с подиум в рали „Турция“

2-годишният договор на Себ с Hyundai, по който той кара с ограничена програма, приключи миналата година с подиум в рали „Турция” и на изпроводяк двамата с Даниел Елена получиха по една лопата за предстоящото в началото на януари рали „Дакар”. За този сезон Себ е ангажиран с Prodrive (рали „Дакар” и други големи рали-рейдове), както и с тима на Люис Хамилтън X44 в Extreme E.

Но още когато гръмна скандалът с раздялата с Даниел Елена, Льоб обясни, че може да се върне в световния рали шампионат за отделни стартове, като тогава нямаше яснота дали се е ориентирал към определен тим.

„В момента не мисля за стартове в WRC – обясни пред Dirtfish Льоб. – Но може би не търся активно такива ангажименти. Основният приоритет за мен сега са „Дакар” и Extreme E. Това са двете ми основни програми.

„Може би ако някой ми се обади… Ако Малкълм Уилсън ме попита дали искам да карам в някое рали и се окаже, че има нужда от мен, тогава защо не?”

Точно последното изречение на Льоб успя да разбуни духовете на рали феновете в световен мащаб. Все пак в ерата на Себ, когато той спечели своите девет поредни световни титли, Малкълм и M-Sport така и не успяха нито веднъж да прекъснат хегемонията му по отсечките. Уилсън направи опит да го привлече в M-Sport, но и това не се случи.

Малкълм Уилсън, M-Sport

Евентуално участие на Льоб в рали „Монте Карло” ще е трудно от логистична гледна точка, тъй като малко преди него завършва „Дакар” в Саудитска Арабия. Но пък Льоб явно иска да избяга от клишето „Монте Карло”.

„В рамките на сезона не е само рали „Монте Карло”, има и други ралита – поясни Себ. – Ако Малкълм има нужда от някого един ден, не за цял сезон или за половин сезон, защо не? Няма да стартирам във Финландия, но в Турция миналата година се получи добър резултат, който ще помня.

През 2005 г. Себ беше близо до това да премине в M-Sport, тъй като бъдещето на Citroen в световния рали шампионат изглеждаше несигурно. За 2006-а програмата на Xsara WRC беше прехвърлена на белгийците от Kronos, а завръщането на френската марка трябваше да се случи през 2007-а. Така в края на 2005 г. Льоб посети M-Sport в Кокърмаут, тества Ford Focus WRC04, но в крайна сметка подписа с Kronos. И през 2006-а спечели световната титла, а M-Sport взе короната при конструкторите. Представянето на Льоб беше толкова силно, че дори не изкара пълния сезон, тъй като счупи ръката си преди старта в Турция и пропусна последните 4 старта за годината. И въпреки това взе титлата с 1 точка аванс пред Маркус Грьонхолм.

„През 2005 г. проведохме сериозна дискусия със Себ, обсъдихме много сериозно всичко, от което той щеше да има нужда и как ще се сработим – обясни Уилсън пред Dirtfish. – Хубаво е, че той все още има интерес да кара за нас!

„Разбира се, основен приоритет за мен за следващия сезон е определянето на пилотите, които ще карат пълен сезон за нас. Но тази възможност (наемането на Льоб) е нещо, което си струва да се обмисли. Себ е човек, с когото постоянно трябва да поддържаш контакт.”

За 2022 г. в сила влизат нови технически правила. WRC колите стават хибриди, а M-Sport е най-напред в развитието на новия си рали автомобил. След няколкогодишна пауза Ford отново се ангажира финансово с тима. Това ще позволи на M-Sport да излезе от кризата, в която се намира в момента и проблемите с бюджета ще бъдат забравени.

А завръщането на Льоб в WRC, дори и за едно състезание, ще е голяма новина, която ще се отрази добре на спорта. От този ход ще спечелят всички – спортът, тимът, Себ и феновете. А най-хубавата новина е, че догодина Малкълм Уилсън ще може да си позволи да наеме пилота, нанесъл най-тежките поражения на тима му, макар и само за едно или две ралита. Другата добра новина е, че на Льоб все още му се кара в големи ралита от WRC.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.