Крис Мийк и Пол Найджъл са начело в рали „Мексико“ в края на първия ден на състезанието. Дуото на Ситроен направи невероятно каране, като в края на деня те водят с 20.9 секунди пред Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия.
Първият истински ден от рали „Мексико“ не започна никак добре за организаторите и участниците в надпреварата. Причината се оказа закъснението от 6 часа на камионите, превозващи „бегачките“ от Мексико Сити към Леон, което принуди организаторите да отменят първите два етапа за деня. Така отпаднаха изключително ключови километри и състезанието трябваше да започне с второто минаване на чудовищния 54.90-километров етап „Ел Чоколате“.
54-километровата отсечка се оказа един истински ад за новата генерация WRC автомобили и почти всички коли стигнаха до финала с прегрял двигател. Само и единствено Крис Мийк, който записа и етапната победа в „Ел Чоколате 2“, нямаше сериозни проблеми с автомобила си. В следващият етап „Лас Минас 2“ Мийк се завъртя и загуби 8 секунди, но не и лидерската позиция, като до края на деня успя да задържи преднината си.
„Всичко мина добре за нас- коментира Крис Мийк. – Със сигурност, разполагахме с много добра стартова позиция, но трябваше да се възползваме максимално от нея. Не съм натискал прекалено здраво, защото основната ми цел не е победата в отделните етапи. Единствено съжалявам за малката ми грешка в СЕ5, която ни струва 8-9 секунди.“
Себастиен Ожие реши да заложи на сигурен избор на гуми, но проблеми с високата температура на двигателя не му позволиха да запише добро време в „Ел Чоколате 2“. Така двамата с Жулиен Инграсия завършиха деня на втора позиция в генералното класиране.
Хейдън Падън и Джон Кенард бяха най-напред от екипажите на Хюндай, като двамата успяха за част от вчерашната надпревара да излязат на трета позиция. Новозеландецът също имаше проблеми с високата температура на мотора, но най-сериозният проблем за него беше загубата на около 90 секунди след все още мистериозни проблеми с неговия i20 WRC в 1.09-километровия градски етап. Това го изпрати директно на седма позиция в генералното класиране.
На трето място в генералното класиране завършиха Тиери Ньовил и Никола Жилсул. Белгиецът също имаше проблеми с прегряването, но това не му попречи да запише етапната победа в „Лас Минас 2“. Така в края на деня Ньовил и Жилсул изостават с почти минута зад Мийк/Найджъл. Техните съотборници Дани Сордо и Марк Мартин завършиха на петнадесета позиция.
Юхо Ханинен и Кай Линдстрьом завършиха деня на четвърта позиция и за сега са водещият екипаж на Тойота. Техните съотборници Яри-Мати Латвала/Мика Антила трябваше да карат по-бавно, след като колата им мина в режим на преход в етапа „Ел Чоколате 2“ поради проблеми с прегряването на двигателя и един от диференциалите, а отделно от това екипажът остана и без спирачки. За тяхна радост те успяха да стигнат до финала на деня без повече драми, завършвайки на осма позиция в генералното.
От Танак и Мартин Ярвеоя ги сполетя подобна на Латвала участ, но въпреки това успяха да достигнат до края на деня на пета позиция в генералното класиране. Стефан Лефевр също имаше проблеми с прегряването, като в края на деня младият французин завърши шести.
В WRC2 лидер е Понтус Тидеман, който води пред Ерик Камили с актив от 35.4 секунди. Трети е Бенито Гера, който имаше проблеми в последния етап за деня и загуби още време.