Андреас Микелсен се закани преди началото на сезона, че иска да доминира в WRC2 и европейския рали шампионат. И в рали „Монте Карло” показа какво означава това – недостижимо за другите темпо по трудните отсечки и пълен контрол над състезанието от средата нататък. Всъщност, Андреас дори обясни, че не иска просто да печели, а да съкруши съперниците си тази година, в която се надява да бъде забелязан отново от заводските отбори в WRC.
И норвежецът спечели 8 от 14-те отсечки и на финала авансът му пред Адриан Фурмо достигна почти 2 минути.
„Темпото ни беше добро още от самия старт – обясни Микелсен, който отново стартира със стария си навигатор Ола Фльоне. – Когато натрупахме аванс имах възможност да карам с темпо, при което се чувствах комфортно, без да натискам и да поемам рискове. Честно казано, мисля, че в нито един момент не сме натискали до лимита на възможностите ни.”
Микелсен допусна една-единствена грешка и това стана в пауър стейджа, където той преследваше и петте бонус точки, които за първи път се дават и на пилотите от WRC2.
„За този етап нямахме възможност да ползваме помощта на помощния екипаж и на спирането за един обратен завой колата се поднесе, опитах се да вляза в снега вляво, за да убия скоростта и да успея да завия, като на края се получи добре и не загубихме много време – обясни бързото си завъртане Андреас. – За нас бяха важни тези бонус точки, хубаво е когато собственото ти пилотиране те кара да се усмихваш, от много време не го бях изпитвал.
„В това рали всичко беше перфектно. В рали „Монте Карло” важното нещо е да работиш в синхрон с помощния екипаж, който коригира записките и проверява отсечките преди старта, при нас определено се получи точно така. Нашият помощен екипаж се справи фантастично. Ола също се справи феноменално със записките.”
Микелсен не пропусна да похвали и новия си тим Toksport.
„Отборът се справи перфектно с колата – обясни Микелсен, който може би кара най-добре подготвената Fabia. – Никога нищо не липсваше, колата винаги беше на 100 процента.
„За нас това беше перфектен уикенд: максимални точки, максимални бонус точки от пауър стейджа. Много сме доволни, вече нямам търпение да стартираме във Финландия, снегът и ледът са любимата ни настилка. От много време не съм карал Fabia на сняг, така че нямам търпение.”
Световният рали шампионат продължава с рали „Арктик Финландия” (26-28 февруари) – състезанието, което замени отмененото „Швеция”.