Андреас Микелсен продължава да е на чело след един доста тежък втори ден от рали „Австралия“.
Норвежецът успя с всички сили да запази позицията си и да удържи на атаките на Себастиан Ожие и Хейдън Падън. За съжаление обаче в последният етап за деня, един странен проблем намали разликата между Микелсен и неговите преследвачи на само 2 секунди.
12 секундната преднина на Микелсен почти изчезна след като педалът на съединителя на Поло-то се е огънал под педалът за спирачката. Така пилотът на Фолксваген трябваше да кара цели 14,84 километра с натиснати спирачки и изгубвайки 9,2 секунди от Ожие.
„ Изрязах завой, един от много такива – обяснява Микелсен – После се чу удар и мисля че, камък е ударил подът на колата и е огънал съединителя под педалът за газта. Трябваше да карам до краят на етапа с натиснати спирачки. След финала благодарение на колан успяхме да върнем положението му.“
Хейдън Падън бе първият сериозен „нападател“ на позицията на Микелсен още от първият етап за деня Nambucca. Кивито успя да понижи Ожие до трето място, след невероятно представяне 50,80 километра отсечка.
При повторното каране на Nambucca, Себастиан Ожие бе човекът, който успя да притисне Падън за втората позиция и намали изоставянето си спрямо Микелсен, преди драмата за норвежецът.
Най-големият губещ при сутрешните минавания бе отново Себастиан Ожие, поради стартовата си позиция. Въпреки че, следобед етапите бяха изчистени температурата изигра лоша шега на всички при изборът им на гуми.
В крайна сметка Хейдън Падън завърши вторият ден от рали „Австралия“ на трета позиция и с пасив от 10 секунди зад Себастиан Ожие. Неговият съотборник Тиери Ньовил направи грешен избор на гуми при сутрешните минавания и това му коства значително време в края на деня изгубвайки всички шансове за качване на стълбичката.
Въпреки че, изпусна един от разклоните поради вдигналият се прахулят, Дани Сордо успя да се изкачи с две позиции завършвайки деня на пета позиция. Испанецът успя да се справи с Ерик Камили и Мадс Остберг.
Остберг, се бе прецелил в четвъртата позиция на Ньовил, но грешка при настройките в обедният сервиз влоши управлението на неговата Фиеста.
В неделя на екипажите им предстоят четири етапа, включително и пауър етапът. Общата дължина на специалните етапи в неделя е от 57,18 километра.