Задвижен от нуждата да спечели този последен кръг от тазгодишният сезон, за да затвърди второто си място в класирането при пилотите, Андреас Микелсен завърши първият ден от рали „Австралия“ с актив от 15,4 секунди пред съотборникът си и световен шампион Себастиен Ожие.
Норвежецът си бе написал домашните вчера, спечелвайки пет от шестте сутрешни етапа на юг от Кофс Харбър. До обедният сервиз Микелсен и Андрес Яегер водеха с 14,2 секунди, а до краят на деня увеличиха авансът си с още 0,8 секунди.
Въпреки впечатляващото представяне за норвежецът, денят му не мина без проблеми. „ Бутилка с вода падна в краката ми и успях да я хвана в завой. Беше доста страшен момент.- заяви Микелсен – Доволен съм от развитието на деня. Ние искаме да завършим на втора позиция в шампионата затова трябва да дадем всичко от себе си.“
Условията през тази година в Австралия са типичните за този период от годината. Това бе доста лоша новина за стартиращите от челни позиции, които трябваше да чистят през целият ден трасето. За Микелсен да стартира от трета позиция не бе лесна задача, но неговият най-близък преследвач Себастиан Ожие трябваше да се справя с далеч по-лоши условия, след като стартира първи по трасето.
Себастиен Ожие започна първоначално деня с осма позиция в генералното класиране, но след проблемите с които се срещнаха голяма част от съперниците му и възможността през вторите минавания да не е в позиция на чистач, французинът се изскачи на втората позиция заедно със своят навигатор Жулиен Инграсия.
Тиери Ньовил, главният съперник на Микелсен в борбата за второто място в шампионатът при пилотите, завърши първият ден от рали „Австралия“ на трета позиция. Белгиецът се оплакваше че, гумите му се превъртат прекалено на места, но това не му попречи да запише етапна победа. Така в края на деня пилотът на Хюндай завърши на 7,1 секунди зад Себастиен Ожие.
Хейдън Падън реши да рискува слагайки твърди гуми отпред на своят i20 WRC. Тази стратегия донякъде му свърши работа в първите два етапа, но до обедният сервиз гумите вече бяха изгубили своите качества и кивито изпадна в класирането. В следобедните минавания в желанието си да се изскачи в класирането Падън отново имаше проблеми с температурата на гумите, което го свали от второ на четвърто място.
Мадс Остбер е на пета позиция, въпреки че угаси своят автомобил в SS5, пред своят съотборник Ерик Камили. Дани Сордо, който първоначално отговаряше на темпото на Микелсен имаше проблеми в прехода, което го забави за старт и получи 20 секунди наказание. Това понижи испанецът на осма позиция в генералното.
От Танак бе на трета позиция също оспорвайки скоростта на Андреас Микелсен, докато не получи повреда в педалът на газта и се завъртя. Малко по-късно естонецът закъсня за да стартира, поради проверка от полицията, преди предпоследният етап получавайки цели 40 секунди наказание.
Лоренсо Бертели и лидерът във WRC2 Есапека Лапи затварят челната десетка.
Яри-Мати Латвала бе голямата жертва вчера. Още в първият етап за деня той се удари сравнително леко в един мост, което обаче повреди задното окачване на Polo R. Така финландецът изгуби цели 8 минути от състезателното си време преди да има възможността да се добере до предвиденият обеден сервиз.
Днес екипажите ще се завърнат в същият регион. Предизвикателството за деня ще бъдат двете преминавания през чудовищният 50,80 километров етап Nabucca. Общата дължина на състезателните километри днес е от 135,19 километра.