11.10.2024

Може ли Льоклер да отиде в Red Bull?

Снимка: Ferrari

Възможно ли е Шарл Льоклер да реши, че не иска да чака твърде дълго за ренесанса на Ferrari? Този въпрос има един отговор, който може да взриви трансферния пазар във Формула 1. Досега тази година най-голямата новина е новият 2-годишен контракт на Люис Хамилтън с Mercedes, но дали може да има още изненади?

Според източник на италианското подразделение на motorsport.com, моторспорт съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко е бил засечен на задълбочени разговори с представители на обкръжението на Льоклер. За момента това е чиста проба спекулация, но сериозните играчи във Формула 1 вече са доказали, че за тях почти не съществуват невъзможни неща.

На пръв поглед такъв трансфер изглежда невероятен – Макс Верстапен е безспорният №1 в Милтън Кийнс, а Льоклер има договор със Скудерията за още три сезона и половина.

За съжаление Формула 1 има богат и разнообразен опит по отношение на неспазването на договорите. Дори Бърни Екълстоун често повтаряше, че контрактите са само листи хартия. Последният пример със Серхио Перес е показателен – мексиканецът имаше дългосрочен договор с Aston Martin по това време миналата година, но през есента остана без място в тима.

Много често самите пилоти също търсят начин да могат да се измъкнат от дълъг договор, който с течение на времето се оказва неизгоден за тях. Опцията за предсрочно прекратяване, особено при силните пилоти, може да бъде както в полза на тима, така и в тяхна полза.

Доктор Марко вече призна, че в договора на Верстапен има такава клауза, въпреки че този сезон с оглед на представянето на Макс и Red Bull, тя не е особено интересна тема.

А при Льоклер? Естествено, от Маранело няма да потвърдят това, но се предполага, че и Шарл си е запазил авариен изход, ако обновлението на тима под ръководството на Биното зацикли. Мениджър на Шарл е Никола Тод и е логично да предполагаме, че той едва ли би пропуснал вписването на такава опция за клиента му. Следващият въпрос е дали Шарл би искал да се откаже от Ferrari?

Все повече анализатори са на мнение, че Верстапен се оформя като най-голямата сила, но и най-голямата слабост на Red Bull, като второто е по-скоро потенциална възможност. Макс е сред най-добрите пилоти във Формула 1, изключително е популярен и носи много маркетингови ползи на Red Bull. Но идеята на баща му Йос Верстапен е, че в Милтън Кийнс никога не трябва да са прекалено спокойни, че Макс ще кара вечно за тях. И на няколко пъти вече Йос използва това като натиск в преговорите. Към това добавяме и редовно нарастващите претенции по отношение заплащането на Макс, което скоро може да го изведе пред Хамилтън по пари.

Изграждането на отбор около един пилот, както се случва в Red Bull, е ефективна политика и дава отлични резултати, но проблемите идват, когато трябва да му бъде намерен заместник. Ако Макс реши да напусне в обозримо бъдеще, Перес едва ли ще може да поеме лидерската роля. В Alpha Tauri все още няма пилот, готов за същата задача. Което е друг довод за тези, които прогнозират, че Льоклер може и да погледне към Милтън Кийнс, особено ако завръщането на Ferrari в челото отново се забави.

Още веднъж, засега това е спекулация, която обаче скоро може да се превърне в поток от новини за трансфери на пилоти.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.