юни 20, 2021

Може ли Перес да победи Хамилтън и Верстапен?

Новият пилот на Red Bull Серхио Перес поднесе голямата изненада в квалификацията за Гран при на Емилия Романя и се класира на второ място, като успя да засенчи 99-я полпозишън на световния шампион Люис Хамилтън. Трети остана другият пилот на Red Bull Макс Верстапен, който обясни, че е допуснал твърде много грешки в последната си бърза обиколка.

А Перес вчера беше уверен, че е трябвало да спечели първото място на старта, но е сбъркал в последния завой и затова е останал втори. И за първи път в кариерата си във Формула 1 ще стартира от първа редица.

Дали обаче Серхио може да донесе първата победа на Red Bull на „Имола”?

Перес стартира с меките сликове, а Хамилтън и Верстапен ще са със средно твърдите, които определено са по-добрият стратегически избор. Серхио е наясно, че битката за победата ще е трудна, но не и невъзможна.

„Ако има място, на което не искаш да стартираш във второто си състезание с нов отбор, това е „Имола” – обясни Перес, който вече призна, че ще има нужда от няколко състезателни уикенда за адаптация и също така потвърди, че е на „километри” от нивото на Макс. – Но мисля, че разполагаме с фантастичен автомобил за състезанието.”

От стратегическа гледна точка предимството в състезанието трябва да е на страната на Red Bull – двете коли на тима са в челото, много близо до Хамилтън, при това са с различни гуми, което позволява повече варианти при избор на стратегии. А и Люис не може да покрие и двамата си съперници. Този път Валтери Ботас ще помогне по-трудно – финландецът стартира едва 8-и, след като в квалификацията имаше проблеми със стабилността на задницата на колата.

Тото Волф беше уверен, че Макс е можел да е още по-бърз с меките сликове в квалификацията, но явно късметът на Хамилтън в квалификацията проработи.

Що се отнася до състезателното темпо, то данните от петък показват, че Хамилтън има предимство спрямо Верстапен в рамките на една обиколка, когато и двамата са със средно твърдите гуми. Но също така е вярно и това, че заради повредата в колата на Макс във втората петъчна тренировка, той така и не успя да стигне до дългите серии обиколки с този тип гуми, така че тук прякото сравнение отсъства.

Какво би станало, ако и Перес беше излязъл от втората част на квалификацията със средно твърдите гуми? Мексиканецът обясни, че не е бил сигурен, че това е възможно и затова е заложил на меките сликове, с които ще стартира днес.

Разликата между двата типа гуми също не е особено ясна – Pirelli на няколко пъти коригира разликата за една обиколка между меките и средно твърдите. Но с оглед на студеното време на „Имола” може лесно да се прогнозира, че предимството на средно твърдите гуми ще се появи по-късно от очакваното и меките може да се окажат по-издръжливи. А и Перес е сред най-добрите в удължаването на живота на сликовете.

„Меките сликове тази година нямат нищо общо със същия модел от миналата – обясни Перес. – Така че това вече е добра гума за състезателни условия. Просто меките са по-различни спрямо средно твърдите, като за мен беше много важно да науча още нещо за меките и как Red Bull ги използва. За състезанието нещата може и да не са толкова зле.”

Шефът на Pirelli Марио Изола уточни, че се очаква лек грейнинг на меките сликове и поясни, че „средно твърдите работят доста добре за Mercedes”. Но последното важи за петъчните тренировки, когато задните гуми бяха с по-ниско налягане. За днес то ще е по-високо, което ще промени усещането у пилотите за поведението на задницата на колата.

Люис Хамилтън обясни, че е наясно със стратегическото предимство на Red Bull и допълни, че не очаква сериозна подкрепа от страна на Валтери Ботас. Което също ще допринесе за това да гледаме още по-интересно състезание.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.