Пилотът на Хюндай Тиери Ньовил спечели шейкдауна на рали „Мексико“ в сряда вечерта. Така новата генерация WRC автомобили стъпи за пръв път на макадам, като всички очакват с нетърпение да разберат разпределението на силите на най-популярната настилка в световния шампионат.
Ньовил записа своето топ време след третото си минаване на 5.31-километровият етап на име „Лиано Гранде“. Себастиен Ожие постигна второ време, на 1.7 секунди от белгиеца, също при третото си минаване, докато Крис Мийк се класира трети, с най-добро постижение при четвъртия си опит по етапа, като пилотът на Ситроен изостана с половин секунда зад Ожие.
„Трудно е да си уверен и да натискаш в тази тясна и технична отсечка. Въпреки дъждът ние работихме доста по настройките на окачването, като в крайна сметка уцелихме правилната посока“, разясни Крис Мийк.
Победителят от рали „Швеция“ Яри-Мати Латвала записа четвърто време, като така всеки един производител има по един представител в Топ 4 на класирането.
Тазгодишният шейкдаун на рали „Мексико“ изненада пилотите с мокър макадам и доста големи локви, като някои от тях се оплакаха, че тази отсечка е доста по-тясна в сравнение с етапите от състезанието. Освен това, Ньовил отбеляза, че новите части в етапите могат да създадат доста проблеми.
„Ралито е сложно и трябва да си много внимателен, особено в новите пасажи, които на места са доста тежки – коментира Ньовил. – Някъде ще е доста хлъзгаво и ще има много камъни на пътя. Организаторите са направили трасетата по-широки, но така са извадили доста камъни по пътя, което прави нещата доста по-тежки.“
Белгиецът отрича е под напрежение след катастрофите, които направи в Монте Карло и Швеция, където беше начело на класирането, но и в двата случая загуби победата.
„Ние направихме доста добри неща, но за съжаление не успяхме да стигнем до финала и в двата случая. В общи линии нямахме много късмет, надявам се вече да можем да донесем добри резултати на нашия екип.
„Важно е за отбора, както и за мен да спечеля точки и да достигна Ожие, Латвала и Танак. Шансовете за титлата все още са налице. Можем да спечелим 30 точки само в едно рали, като другите са намират на 40 точки пред нас, така че нищо не е загубено.“