Световният рали шампион Себастиен Ожие определи представянето си в рали „Мексико” този уикенд като „едно от най-добрите” в кариерата му, а успехът на финала – „една от най-хубавите ми победи”.
5-кратният първенец на планетата стартира втори в петъчните етапи, но положи много усилия, за да не изостане от пилотите, тръгващи след него и в събота следобед видя своя шанс да атака – четири поредни спечелени етапа и първа позиция в над половин минута аванс пред Крис Мийк.
Французинът се възползва по отличен начин от спуканите гуми на Себастиен Льоб и Дани Сордо в 14-ата отсечка, както и дошлото малко по-късно завъртане на Мийк, което му позволи да увеличи аванса си от крехките 3,8 секунди.
С втората си победа в три старта от началото на сезона Ожие се върна на върха на класирането при пилотите, а Ford записа първа победа в Мексико от 2004 година насам, когато зад волана на Focus WRC триумфираха Марко Мартин и Майкъл Парк.
„Още преди началото на ралито знаех, че ни очаква труден уикенд – разказа Ожие за състезанието в Мексико. – Знаех, че трябва да се представим на върха на възможностите ни, за да запишем добър резултат.”
Себ и Жулиен Инграсия спечелиха за първи път в Мексико през 2008 година, но в група Junior, а в неделя взеха четвъртата си победа в генералното класиране на ралито.
„В нито един момент от състезанието не мислех за победата – допълни Ожие. – Когато се състезаваш срещу пилоти, които в първия ден имат аванс от 1 секунда на километър, знаеш, че няма как да компенсираш.
„През 2008 година с Жулиен записахме фантастична победа в група Junior. Истинска мечта е, че отново побеждаваме. За нас тези 10 години са много важни и това е една от най-хубавите ми победи.”
Французинът призна, че е трябвало да кара на лимита, за да вземе максималните точки в третия кръг от световния шампионат, тъй като само чисто и добре балансирано пилотиране е щяло да му помогне.
„Честно казано, почти през целия уикенд карахме на пълна газ – заяви Себ. – В първия ден бяхме втора кола по етапите, борехме се, вървяхме на ръба. Ясно е, че няма как да си доволен, ядосваш се, опитваш се минимизираш времето, което губиш. Точно това успяхме да направим в петък.
„За събота стартовата ни позиция беше по-добра, четвърта кола по отсечките и в следобедните етапи вече можехме да атакуваме. Което ни позволи да излезем начело. Горд съм, че дадохме всичко, на което сме способни до последната отсечка на ралито.”
След финала обаче Себ беше наказан с 10 секунди заради удара в шикана малко преди финала на последната отсечка и той загуби бонус точките, които взе за класирането си в Топ 5 в излъчвания на живо по телевизията скоростен етап.
Там Себ завърши втори, но с наказанието отиде 7-и за етапа и се раздели с 4 бонус точки.