Себастиан Ожие и Жулиен Инграсия записаха една от най-безапелационните победи през този сезон. Френското дуо завърши домашната си надпревара с актив от 46.4 секунди пред своите съперници.
Ожие не успя днес да вземе титлата за сезон 2016,което означава че рали „Испания“ ще бъде повече от интересен кръг за всички нас.
Днес екипажите преминаха през само два специални етапа, като един от тях бе 53.78 километровият Antisanti-Poggio di Nazza. Най-бърз през целият ден бе Крис Мийк, който за съжаление не успя да достигне до финала на състезанието без проблеми.
„За мен най-важното бе да вляза отново във форма- заяви Крис Мийк. Трябва да поработим върху записките, особено след вчерашният инцидент. Днес съм много доволен от времето ми в сутрешният етап, както и се радва че спечелих и пауър етапът. Очаквам с нетърпение да се върна отново тук догодина за да се боря за шампионската титла.“
Втората позиция на Тиери Ньовил и Николас Жилсул, само загатна за това какво може да очакваме от Hyundai догодина. Скоростта на корейските машини на асфалт е доста висока, доближавайки се много близо до тази на Volkswagen.
Андреас Микелсен и Андрес Яегер завършиха състезанието на трета позиция. Младите надежди на Volkswagen не показаха очакваното темпо, но това не им попречи да заложат на сигурно прибирайки се в къщи с доста важен набор от точки.
На 25 секунди зад Микелсен/Яегер завърши и вторият екипаж на Volkswagen Яри-Мати Латвала/Мика Антила. Въпреки че, през миналата година финландците взеха победата тук, те не показаха нужната скорост и увереност да се борят за челните позиции.
Крейг Брийн отново впечатли всички с доста добра скорост и изпълнявайки предварително предначертаният план на Citroen за състезанието. Неговото представяне със сигурност ще направи работата на Ив Матон, относно изборът на пилоти за догодина, доста труден. Двамата със Скот Мартин завършиха състезанието на пета позиция.
Челната десетка се затваря от Хейдън Падън, Дани Сордо, Ерик Камили, Мадс Остберг и От Танак.
Момчетата на Малкълм Уилсън – Мадс Остберг и Ерик Камили направиха поредното разочароващо представяне. Въпреки това техният съотборник от WRC2 Елфин Еванс, успя да вземе победата показвайки за пореден път една невероятна класа. Дори Ян Копецки призна че, на моменти му бе трудно да поддържа темпото на младата надежда на M-Sport.
„Честита победа за Елфин – заяви Копецки. Той свърши невероятна работа. В два от етапите ние просто неможахме да поддържаме неговото темпо и затова изгубихме ралито.“
Дебютът на Hyundai i20 R5 бе помрачен от проблеми с охлаждането на автомобила, което отне шансът за качването на стълбичката на Кевин Абринг на рали „Корсика“.