4-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие е новият пилот на M-Sport, компанията, която неофициално представлява Ford в световните ралита. Заедно с него в тима на Малкълм Уилсън ще кара и младата естонска звезда Ойт Танак, който през 2016 се утвърди като един от любимците на публиката в WRC.
Ожие остана без кола за новия сезон, след като в края на 2016 Volkswagen обяви, че закрива рали програмата си и се изтегля от световния рали шампионат. Себ заяви, че иска да продължи да кара и изяви желание да направи тестове с всички нови рали автомобили за сезон 2017, след което да си избере тим.
На това се съгласиха M-Sport и Toyota, а Hyundai и Citroen отказаха.
Себ кара новите Fiesta WRC 2017 и Yaris WRC 2017, а Малкълм Уилсън два дни след изявлението на VW обяви, че е готов с оферта към Себ и ще направи всичко възможно да го привлече в тима си.
В петък следобед M-Sport представи на медиите от цял свят новия Fiesta WRC 2017, като премиерата беше в базата на тима в Кумбрия.
Ожие тества новата кола на Уилсън в края на ноември, като от тима потвърдиха, че французинът е карал около 40 километра на отсечка от рали „Великобритания” в Уелс. По-късно тази седмица Себ ще прави тестове с Fiesta WRC 2017 на сняг в Швеция, като част от подготовката му за състезанието там през февруари.
„През следващия сезон ни очакват много нови неща, но аз нямам търпение той да започне – обясни Ожие. – Ще караме ново поколение рали автомобили, а аз съм и в нов отбор, за мен това е вълнуващ период.
„До старта на рали „Монте Карло” не остава много време, едва ли ще направим всички тестове, които искаме, но ще направим всичко възможно, за да сме готови.
„Малкълм Уилсън и тимът му са изключително амбицирани да успеят и се радвам, че ще се боря с тях.”
„В рали „Монте Карло” ще стартираме с №1 на наша кола, а Себ и Танак представляват най-силните пилоти, които са карали за нас от много години насам – заяви Малкълм Уилсън. – Малко ще е, ако ви кажа, че сме развълнувани преди новия сезон.”
Напускането на VW извади на пазара трима много силни пилоти: Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен. Латвала вече подписа с Toyota, а днес се появи информация, че Микелсен ще остане в шампионата с парите на Катар и Насър Ал-Атия, като за този отбор ще кара и Мадс Остберг. Все още обаче това не е потвърдено, както и дали новият отбор ще получи новите Polo WRC 2017 или ще продължи с колата на VW от миналата година, както и коя компания ще изпълнява тази програма.
Предполага се, че от VW са поискали 15 милиона евро от Катар, за да им предоставят колите и оборудването, за да се появи нов частен тим в световния шампионат.
Очаква се утре Елфин Еванс да бъде обявен за пилот на DMACK, като тимът на китайците отново ще използва автомобили от M-Sport, но Латвала все още не е потвърден официално от Томи Макинен.
Тази седмица обаче трябва да отпаднат всички въпросителни, тъй като до 15 декември отборите трябва да заявят пилотите си във ФИА за началото на следващия сезон.