Бившият пилот на Renault във Формула 1 Джолиън Палмър е сред анализаторите на ВВС и обясни нагледно стратегията на Mercedes, използвана в Гран при на Бахрейн. Палмър акцентира на това, че проваленият втори бокс на Валтери Ботас е можел да струва много скъпо и на Люис Хамилтън.
„Благодарение на стратегията Хамилтън излезе напред при първите спирания в бокса. Вторият му бокс също беше преди този на Макс, но забавянето на Ботас можеше да струва скъпо на Mercedes и точно този инцидент направи края на състезанието толкова труден за Люис.
„Ако боксът на Ботас беше минал без проблеми, то Верстапен или трябваше да спре в следващата обиколка за гуми, или след това да трябва да изпревари и двамата пилоти на Mercedes, за да спечели.
„В Mercedes използваха Ботас като защита на Хамилтън, за да накарат Red Bull да изберат по-лоша стратегия, но забавянето на Валтери откри пътя към победата на Макс.
„В последната серия обиколки Хамилтън намери отличен компромис между скоростта и използването на ресурса на гумите, въпреки че този стинт се получи доста дълъг – 28 обиколки на писта, където гумите сериозно се износват. Ако Хамилтън беше натискал по-сериозно, за да се откъсне пред Верстапен, то по-рано щеше да има по-комфортен аванс при спирането на Макс в бокса, но в края на състезанието гумите на Люис щяха да спрат да работят.
„А ако Хамилтън не натискаше толкова сериозно, то Макс щеше да се върне на пистата след бокса с нови гуми и много близо до него. В този случай Люис щеше да е запазил по-добре гумите си, но Верстапен щеше да е много по-бърз.
„Хамилтън успя да намери компромис – откъсна се пред Верстапен, но запази гумите в работен режим, за да може да държи Макс след себе си в последните обиколки. По-рано, когато Макс спря в бокса, от Mercedes поискаха от Хамилтън да вдигне темпото и да върти обиколки за 1 минута и 34 секунди, но той не успя да подобри много темпото си. От отбора искаха да е по-бърз, за да има по-голям аванс в края.
„Ако при атаката си в 53-ата обиколка Верстапен не беше излязъл извън пистата, стратегията и тактиката на Хамилтън нямаше да проработят. Макс имаше един шанс да се бори за победата и той се пробва…
„За да догони Хамилтън, Макс сериозно натовари задните си гуми, те започнаха да прегряват в първия сектор и в четвъртия завой не успя да задържи колата в ограниченията на трасето. След това така и не успя да върне гумите в работен режим, за да атакува отново Хамилтън.
„Тъй като Макс много лесно догони и изпревари Хамилтън, то и в Red Bull решиха, че това отново ще се случи бързо и затова той безропотно върна позицията на Люис, както поиска рейс директорът Майкъл Маси. Но заради проблемите със задните гуми Макс вече не можеше да догони лидера, а в 13-ия завой допусна грешка и го отвори твърде много, а Хамилтън се измъкна напред. На Макс му трябваше само още една обиколка, за да пробва още една атака.”