септември 20, 2021

Победата на Хамилтън отложи един труден разговор в Mercedes

Снимка: Mercedes

В хода на Гран при на Испания Mercedes и Red Bull трябваше да използват заповеди от бокса, за да увеличат шансовете си за добро представяне. Но двата случая се оказаха доста различни един от друг.

Първото спиране в бокса на Верстапен се оказа бавно, той загуби време и се върна на пистата зад съотборника си Серхио Перес. Заради това забавяне Верстапен на всяка цена трябваше да запише бърза първа обиколка след бокса, за да не позволи на Люис Хамилтън да го прескочи като спре още в следващия тур.

От бокса на Red Bull на два пъти казаха по радиото на Перес да не задържа Макс. Още преди Верстапен да застигне мексиканеца, той върна сериозно газта преди завой №10, за да пропусне съотборника си максимално бързо.

Ако Перес не се беше подчинил Верстапен можеше да загуби много време в последния сектор и това можеше да позволи на Хамилтън да спре за гуми и да се върне на пистата пред него.

По-късно в хода на състезанието Люис Хамилтън застигаше бързо съотборника си Валтери Ботас, като целта му беше да догони лидера Верстапен и да го атакува за победата. Тимът помоли Ботас да не бави Люис, но Валтери го задържа зад себе си над половин обиколка, въпреки че имаше няколко възможности да го пропусне напред.

В крайна сметка Ботас спря малко по-рано за завой №10 и отвори вратата за Хамилтън, но дори това не беше съвсем чисто пропускане и британецът загуби и там време. Общо Хамилтън сигурно загуби зад Ботас по-малко от секунда и половина или една обиколка в преследването на Верстапен.

На финала това нямаше значение, тъй като шампионът завърши със сериозен аванс пред Макс, а Хамилтън обясни, че не е знаел, че Валтери е получил инструкции да го пропусне напред.

„От гледна точка на всеки пилот да пропуснеш съотборника си напред в състезание е последният пирон в ковчега на амбициите ти – обясни бившият пилот във Формула 1 Джолиън Палмър, който сега е анализатор на ВВС. – Обикновено такива нареждания идват, когато двамата съотборници карат с различни стратегии. Но това винаги показва, че единият пилот получава пълната подкрепа на тима, а шансовете на другия, поне в този момент, нямат никакво значение.

„Най-трудното за всеки пилот е да може да преценява всяка една такава ситуация според обстоятелствата, при които се стига до нея, както и да не забравя кой в крайна сметка плаща сметките.

„Ако в неделя от Mercedes бяха поискали от Ботас да отстъпи победата на Хамилтън, това щеше да повдигне много въпроси – допълни Палмър. – И може би той нямаше да се съгласи на такава стъпка. Но това решение на тима помогна на Хамилтън да спечели в Испания и не се отрази на представянето на Валтери. Той така или иначе щеше да завърши на трето място, както и стана.”

Но ситуацията щеше да се развие в съвсем различна посока, ако Ботас не се беше съгласил да пропусне Хамилтън и Верстапен беше спечелил това състезание. Тогава дискусията с Люис и Тото Волф щеше да е много по-сериозна и трудна, а Валтери щеше да изпадне в неудобна ситуация в тима.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.