Порше заявиха официално, че ще приключат с програмата си в Световният шампионат за Издръжливост в LMP1 категорията след края на настоящият сезон. Отборът ще се съсредоточи в новосформираният шампионат Формула Е.
Немският производител буквално следва стъпките на своите сънародници от Мерцедест, които обявиха също, че ще влязат във Формула Е през сезон 2019/2020.
„Влизането ни във Формула Е и желанието ни за постигане на добър резултат е логичният избор с цел нашата програма Mission E road car – обясни членът от бордът на директорите на Порше Михаел Щайнер. – Нарастващата свобода за развитие на този тип технология правия Формула Е доста атрактивен за нас шампионат.
„За нас Формула Е е една от най-конкурентните спортни среди, която подпомага разработването на спортни автомобили в изцяло ефикасна, приятна и щадяща природата среда.“
Още през миналият месец изтече спекулативна информация за тази новина, породена от присъствието на ключови фигури на немският производител на състезанието от Формула Е в Монако.Така от Порше за съжаление приключват своята четиригодишна възобновена програма в сериите за издръжливост.
Въпреки че, шефът на отборът Андреас Сеидл първоначално избягваше темата, през миналият месец в Нюрбургринг той призна, че се очаква крайно решение от страна на бордът.
Решението на Порше буквално следва стъпките на решението на техните братовчеди от Ауди, които през 2016 заявиха, че също се отправят към Формула Е.
„Да изградим отбор за Льо Ман от нулата бе едно голяма предизвикателство за нас – обясни вицепрезидентът на Порше Фриц Ензингер. – През годините успяхме да разработим един изключително успешен и професионален отбор.
„Това ще бъде нашата база за да продължим напред. Уверен съм, че продължим с нашето високо ниво във Формула Е. Увереността ни е висока и всички в отбора нямат търпение да започнем.“
Решението на Порше оставя отборът на Тойота, като единствен производител в LMP1 категорията на WEC, който ще се бори с изцяло частни отбори.
Това обаче принуждава японският тим да направи среща за да изградят и своята стратегия за бъдещето. Това също така подлага на опасност интересът към изключително конкурентният WEC шампионат.