Има реална възможност рали „Сливен 2019” да изпадне от календара на Европейския рали трофей (ERT) зона „Балкани” заради проблеми с документите или по-скоро неплащане на таксите, дължими за състезанието.
Вчера стана ясно, че рали „Сливен” има визи, издадени от ФИА и БФАС, но не и от Автомобилната федерация на България (АФБ) – федерацията, която има лиценз от Министерството на спорта.
Но се оказа, че има проблеми с документите на БФАС и ФИА. От април БФАС функционира без лиценз, като федерацията е издала виза с №2 на рали „Сливен” през януари, като от БФАС днес не успяха да потвърдят дали таксата за провеждането на състезанието е платена, заради „проблеми с достъпа до банката”. От БФАС обещаха, че след проверка, ще предоставят информация на Autosport.bg за това дали таксата е платена или не.
Също така днес стана ясно, че таксата към ФИА за това че рали „Сливен” е кръг от ERT, също не е платена.
Организаторите не са подали заявка за виза при АФБ, съответно, няма платена и такса, като президентът на АФБ Камен Михайлов заяви, че визата ще бъде издадена в момента, в който постъпят документите от организаторите на рали „Сливен”. От Сливен заявиха, че това ще стане до края на днешния ден.
Ако таксите за провеждането на състезанието на бъдат платени, визите, издадени за него не важат и съответно ралито изпада от календарите, за които е заявено за този сезон.
Миналата година рали „България” изпадна от календара на ERT и не носеше точки за международната надпревара, като след няколко отлагания се проведе в края на сезона.
Утре е пресконференцията преди старта на рали „Сливен”, така че организаторите ще имат възможност да покажат документи, че всичко е платено и няма проблем с визите.
Рали „Сливен” е четвърти от общо 5 кръга в зона „Балкани” на ERT, като лидер в класирането е Дан Гъртофан, който завърши трети в рали „България” и втори в рали „Арад”. Румънецът води с 53 точки след първите три старта, а победителят в рали „България” Димитър Илиев е трети с 38 точки.