08.10.2024

Рованпера: Първата отсечка ще е много бърза!

Днес започна опознаването на отсечките от рали „Арктик Финландия”, втори кръг от световния шампионат, като много специалисти и фенове очакват, че то може да се окаже най-бързото състезание в историята на WRC. Предпоставките за това са налице – дълги етапи с много бързи секции, добре замръзнал и твърд сняг, на който гумите с шипове осигуряват по-добро сцепление в сравнение с макадама и не на последно място – актуалните WRC автомобили са най-бързите рали коли в историята на спорта.

„Първата отсечка ще е много бърза – прогнозира 20-годишният пилот на Toyota Кале Рованпера, който има опит по тези етапи, макар и използвани в рали „Арктик Лапландия”, където се карат в обратна посока. – Ключът тук е да си много бърз, прецизен и да не правиш грешки. Ако влезеш в снежните преспи край пътя можеш да загубиш много време. Наистина трябва да си прецизен и да натискаш през цялото време. Мисля, че скоростите ще са като тези в Швеция. Дали това рали ще е по-бързо от „Финландия”? Може би на някои отсечки, да, но макадамовите етапи през лятото във Финландия са много бързи.”

Директорът на ралито Кай Таркиайнен подкрепи мнението на Рованпера, особено що се отнася до първата отсечка.

„Много бърз етап с дължина 31 километра, може в началото на има изненади – обясни Кай. – Този етап най-много прилича на отсечките от „Финландия” – хубав и широк път. Мисля, че там няма да има проблем да видим скорости от порядъка на 200 км/ч. Но останалите отсечки са с по-бавни участъци. Трудно е да се каже, но не мисля, че „Арктик Финландия” ще остане като най-бързото рали в историята.”

Рекордът се държи от Крис Мийк и рали „Финландия” през 2016 година – средната скорост на победителя е 126,6 км/ч.

През януари Юхо Ханинен спечели рали „Арктик Лапландия” с много близка средна скорост – 125,5 км/ч, а миналата година Рованпера взе победата в същото състезание, пак с Toyota Yaris WRC със средна скорост 123,4 км/ч.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.