Днес започна опознаването на отсечките от рали „Арктик Финландия”, втори кръг от световния шампионат, като много специалисти и фенове очакват, че то може да се окаже най-бързото състезание в историята на WRC. Предпоставките за това са налице – дълги етапи с много бързи секции, добре замръзнал и твърд сняг, на който гумите с шипове осигуряват по-добро сцепление в сравнение с макадама и не на последно място – актуалните WRC автомобили са най-бързите рали коли в историята на спорта.
„Първата отсечка ще е много бърза – прогнозира 20-годишният пилот на Toyota Кале Рованпера, който има опит по тези етапи, макар и използвани в рали „Арктик Лапландия”, където се карат в обратна посока. – Ключът тук е да си много бърз, прецизен и да не правиш грешки. Ако влезеш в снежните преспи край пътя можеш да загубиш много време. Наистина трябва да си прецизен и да натискаш през цялото време. Мисля, че скоростите ще са като тези в Швеция. Дали това рали ще е по-бързо от „Финландия”? Може би на някои отсечки, да, но макадамовите етапи през лятото във Финландия са много бързи.”
Фаворит ли е Кале този уикенд?https://t.co/tPXrUgOfN4 pic.twitter.com/rUuXTSJcIi
— Autosport Bulgaria (@AutosportB) February 24, 2021
Директорът на ралито Кай Таркиайнен подкрепи мнението на Рованпера, особено що се отнася до първата отсечка.
„Много бърз етап с дължина 31 километра, може в началото на има изненади – обясни Кай. – Този етап най-много прилича на отсечките от „Финландия” – хубав и широк път. Мисля, че там няма да има проблем да видим скорости от порядъка на 200 км/ч. Но останалите отсечки са с по-бавни участъци. Трудно е да се каже, но не мисля, че „Арктик Финландия” ще остане като най-бързото рали в историята.”
Рекордът се държи от Крис Мийк и рали „Финландия” през 2016 година – средната скорост на победителя е 126,6 км/ч.
През януари Юхо Ханинен спечели рали „Арктик Лапландия” с много близка средна скорост – 125,5 км/ч, а миналата година Рованпера взе победата в същото състезание, пак с Toyota Yaris WRC със средна скорост 123,4 км/ч.