Сривът в представянето на Ferrari и Себастиан Фетел продължи и в Гран при на Япония този уикенд. Италианците успяха да учудят всички с действията си в квалификацията, а в неделя останаха далеч от пилотите на Mercedes, като Себастиан Фетел участва в състезателен инцидент с Макс Верстапен, който го лиши от надежди за място на подиума.
Люис Хамилтън спечели в неделя деветата си победа този сезон, вече има 67 точки аванс пред Фетел и на практика германецът има предимно теоретични надежди за титлата.
Сегашният моторспорт шеф на Формула 1 Рос Браун има огромен опит в световния шампионат и познава много добре принципът на действие на Ferrari, все пак беше технически директор на тима в най-успешния му период в историята.
Затова и точно Рос Браун коментира развитието на шампионата, стигнал до състезанието на „Сузука”.
„Ако се върнем към лятната пауза, съмнявам се, че Люис или някой в Mercedes са вярвали, че ще могат да постигнат толкова решително предимство толкова рано във втората половина на сезона – обясни Браун след състезанието в Япония. – Две поредни победи в Германия и Унгария компенсираха представянето на Хамилтън на „Силвърстоун”, където беше ясно, че Фетел разполага с най-силния автомобил, срещу когото се е изправял екипът на Mercedes в новата турбо ера на Формула 1.
„От „Хокенхайм” насам Люис е събрал 168 точки от 175 възможни, а за същото време Фетел взе едва 93. В някои уикенди Хамилтън беше перфектен, в други имаше нужда от помощта на тима и Валтери Ботас, както стана в Сочи или пък просто световните шампиони се възползваха от грешките на своите съперници.
„Това означава, че Люис има вече 67 точки аванс пред Себ и в Хюстън има нужда да спечели с 8 точки повече от Фетел, за да си гарантира петата световна титла и да се изравни с легендата Хуан Мануел Фанджо. С други думи, още една двойна победа на Mercedes, този път в Тексас и в лагера на Хамилтън купонът може да започне.”
Къде обаче се крие проблемът или проблемите на Ferrari?
„Както стана и миналата година, през септември и октомври, кампанията на Ferrari дерайлира – коментира Рос Браун. – До „Монца” изглеждаше, че Ferrari може да се бори и за двете титли – при пилотите и конструкторите до самия край на сезона. Но това, което стана в Сингапур, Русия и Япония сложиха край на тези надежди, особено що се отнася до класирането при пилотите. Като всеки, който гледа отстрани, ми е трудно да преценя какво точно се случва в тима.
„Но е ясно, дори от съвсем бърз анализ на поведението на колата на Ferrari, че италианците разполагат с много бърз автомобил. Тимът положи сериозни усилия в последните няколко години, за да съкрати изоставането си от Mercedes – техническият лидер във Формула 1 от 2014 година, когато започна новата турбо ера в световния шампионат.
„В сравнение с миналата година, сега колата на Ferrari е много по-надеждна. Тогава, къде е проблемът? Няма съмнение, че внезапната смърт на президента на компанията Серджо Маркионе, дава сериозно отражение върху работата на екипа. Но не може да е само това.
„Според мен, основното е развитието на автомобила през втората половина на година и завръщането на Mercedes на най-високото ниво на представяне на шампионите. Фетел вижда, че колата на Ferrari изостава и това го поставя под напрежение.”