Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия се справиха успешно с последния ден на рали „Монте Карло“ и взеха четвърта поредна победа в състезанието. За разлика от последните години обаче, шампионското дуо постигна това зад волана на Фиеста WRC и с преднина от над две минути пред най-близките си преследвачи.
След като пое лидерството в събота вечерта след удара на Тиери Ньовил в бетонен блок, Ожие реши да заложи на сигурно и стабилно темпо в неделния ден, тъй като предстояха две изключително тежки минавания на легендарния връх Кол де Турини.
„Чувствам се много добре – коментира Ожие. – Винаги е страхотно да победиш в Монте Карло, но за разлика от предишни години, сега беше много по-трудно.
„Доволен съм, че сме на подиума. Щастлив съм за целия отбор, който напълно заслужи победата. Ние никога нямаше да спечелим без автомобила, подготвен от тях.“
Яри-Мати Латвала и Мика Антила завършиха на втора позиция и записаха първия подиум на Тойота след 17-годишно отсъствие от шампионата.
Последният и най-кратък ден от рали „Монте Карло“ се оказа доста труден, въпреки че се караха само четири отсечки, една от които беше отменена. Най-големите потърпевши бяха От Танак и Мартин Ярвеоя, които изгубиха изключително много време с проблеми в двигателя на тяхната Фиеста WRC и това ги свали от второ на трето в генералното класиране.
FIA World Rally Championship / Rallye Monte-Carlo Power Stage …
Ott Tänak / Martin Järveoja (M-Sport WRT) securing P3 (with a broken engine) in #WRC style 👊🏼
#RallyeMonteCarloПубликувахте от WRC в 22 януари 2017 г.
„Хубаво е че сме тук – заяви на подиума Танак. – За момент не знаехме дали ще успеем да стигнем до финала, но двигателят се оказа достатъчно здрав. В крайна сметка добавихме още драма в последния ден от ралито.
„Разбира се, жалко е, че имахме проблеми, но все пак това е „Монте Карло“. Наясно сме, че това е трудно състезание и сме доволни от нашето представяне. Колата е много добра, за пръв път се чувствам така уверен при толкова трудни условия на пътя.“
Най-добре представилият се екипаж на Хюндай бе този на Дани Сордо и Марк Марти. Испанското дуо завърши на четвърта позиция и с пасив от 38 секунди зад Танак/Ярвеоя.
Едно от най-впечатляващите представяния в тазгодишното издание на рали „Монте Карло“ е това на Крейг Брийн и Себ Маршал, които завършиха на пета позиция зад волана на Ситроен DS3 WRC от миналата година. Екипажът на Ситроен си спретна една доста интересна битка със Сордо/Марти, но в крайна сметка испанците надделяха и завършиха на 12 секунди пред Брийн и Маршал.
„Условията бяха невероятно трудни – коментира Крейг Брийн, който ползва помощта на Мико Хирвонен в хода на състезанието и събиране на информация за времето по етапите. – Предполагам, за това Кол де Турини е иконата на спорта! За последния ден мислехме да използваме зимни гуми, но решихме да останем със сликовете, което в крайна сметка не беше най-добрият избор. Въпреки това сме доволни от нашия резултат.“
Елфин Еванс и Дан Барит затварят челната шестица, следвани от победителите в WRC2 Андреас Микелсен и Андрес Яаегер. Ян Копецки завърши на второ място във WRC2, следван от Бриан Буфие. Тиери Ньовил и Юхо Ханинен завършиха рали „Монте Карло“ на петнадесета и шестнадесета позиция.
Следващото предизвикателство за екипажите във WRC е още едно легендарно състезание – снежното рали „Швеция“ (9-12 Февруари).