Сезон 2022 ще донесе следващата голяма промяна в световния рали шампионат – WRC автомобилите ще получат хибридно задвижване, няма да станат по-бързи, но пък ще са по-тежки. А сегашните WRC автомобили, които навлязоха в последния си сезон, като те са най-бързите и ефективни рали коли, създавани някога, ще бъдат пенсионирани и няма да имат право да участват в световния шампионат.
Миналата година се появи информация, че M-Sport ще смени Fiesta WRC с Puma WRC. Популярното име беше възродено с компактен SUV модел, който замести спортното купе и освен това Puma е начело на налагането на хибридните версии на масовите модели на Ford.
През лятото обаче от M-Sport публикуваха специално съобщение, в което беше обяснено, че тимът ще продължи да работи по Fiesta WRC и така беше отречена възможността да се появи Puma WRC. Но сега тези слухове отново възкръснаха, като източникът им е някъде в базата на тима на Малкълм Уилсън в Кокърмаут, Северна Англия.
Освен това, представянето на Puma е много по-важно за Ford в сравнение с това на Fiesta, така че може би M-Sport ще получи повече подкрепа от американската компания в битката си със заводските тимове на гигантите Toyota и Hyundai.
Fiesta WRC се появи през 2011 година, шестима пилоти взеха 15 победи с модела – 6 за Ожие, 3 – Латвала, 2 – Хирвонен и Танак и по една за Остберг и Еванс.
Най-големите успехи дойдоха с Ожие – французинът донесе на M-Sport две поредни световни титли при пилотите през 2017 и 2018, а Малкълм Уилсън призна, че това почти е довело до фалит M-Sport. Преди това M-Sport нямаше титла при пилотите, а последната световна титла на Ford при пилотите беше за Ари Ватанен, който триумфира през 1981 година с Escort RS1800.
Този сезон M-Sport все още не може да излезе от финансовата криза, която под постави под въпрос оцеляването на тима и участва в световния шампионат само с един пилот с пълна програма – Гас Грийнсмит. Втората Fiesta WRC ще се дели между Теему Сунинен и Адриен Фурмо, който е и пилотът на M-Sport в WRC2.