Шампионът в WTCC за 2009 Габриеле Таркини разкри, че се е разбрал с тима на Lada да кара за руснаците и през следващия сезон, но малко по-късно компанията обяви, че напуска световния шампионат в края на тази година.
Така в рамките на 12 месеца Таркини за втори пореден път остава извън сметките на тима, за който кара, но Габриеле все не е готов да се пенсионира и иска да остане в WTCC.
По това време през миналата година, от Хонда също не бяха решили кои ще бъдат техните пилоти, като няколко седмици по-късно японците решиха да махнат Таркини. Това остави италианеца на свободния пазар, като в крайна сметка той се размени с Роб Хъф и премина в Лада.
Пристигането на Таркини в руския отбор помогна значително за развитието на състезателния Веста, като опитът на италианеца се оказа ценен за инженерите на Oreca, които също работеха усилено по колата. 54-годишният състезател записа първата победа за Лада в WTCC, и то пред домашна публика в Русия.
„Доволен съм от моя сезон – заяви Таркини. – Мисля, че благодарение на усилията ни в Лада успяхме да напреднем доста. Ние доминирахме през уикенда в руската надпревара и сега е доста жалко, че няма да можем да продължим.
„Имах споразумение с Лада да продължим да работим заедно и новината за оттеглянето им е неприятна изненада за мен, тъй като можехме да продължим развитието на автомобила.“
Таркини призна, за момента не знае къде ще продължи кариерата си. В WTCC остават само два заводски тима – на Honda и Volvo, като Габриеле е карал и за двата, както в WTCC, така и в скандинавските серии STCC.
„За догодина има малко свободни места – отбелязва Габриеле Таркини. – Разполагам с много дълъг опит в моторните спортове. Със сигурност се оглеждам за възможности в други категории, но като цяло все още имам шансове да продължава с WTCC.
„Обожавам този шампионат. Обичам WTCC, тези състезания са част от моя живот. Ако включим и състезанията от европейския шампионат ETCC, то аз участвам в тази надпревара от края на 2002 година, което е доста време.“