Световният рали шампионат е най-пострадалата автомобилна надпревара от коронавирус пандемията от март насам. Тази тъжна констатация няма да бъде официално потвърдена от ФИА или промоутъра на шампионата, но е факт, че WRC е единственият голям автомобилен шампионат, за който не е ясно кога ще бъде подновен.
В началото на сезона WRC поднесе на феновете три страхотни ралита: „Монте Карло”, „Швеция” (въпреки малкото сняг) и „Мексико” (въпреки орязването на ралито с един ден заради настъплението на коронавируса). Три ралита – трима различни победители и очертаваща се страхотна битка между пълните със звезди тимове на Toyota и Hyundai.
Доскоро рали феновете в цял свят имаха надежда, че сезонът може да бъде рестартиран в началото на август във Финландия, но местните власти решиха да не поемат излишни рискове. А падането на „Нова Зеландия” беше очаквано с оглед на успехите там, постигнати в битката с Covid-19 и нежеланието на правителството да ги компрометира.
Затова сега надеждите са насочени към края на септември, когато трябва да е рали „Турция”, както и почти сигурното добавяне на поне две големи ралита от европейския шампионат в календара, за да може сезонът в WRC да завърши с повече интересни надпревари.
А началото на сезон 2020 в световния ралита беше повече от обещаващо за промоутъра, отборите и ФИА – за първите три ралита от годината тв гледаемостта нарасна с 15% и успя да се доближи до най-добрите постижения в историята на тв отразяването на спорта.
Според независимата компания Nielsen Sports 248 милиона зрители в световен мащаб за гледали първите три старта тази година, което е с 31 милиона повече в сравнение с първите три ралита за 2019.
У нас от началото на 2020 WRC се излъчва в каналите на Макс Спорт, като феновете имат възможност да гледат отсечки на живо и на запис, както и превю и подробен репортаж за всяко състезание.
„ТВ данните от първата четвърт на годината показват, че WRC е записал страхотен старт на сезона – обясни управляващият директор на промоутъра на WRC Оливър Сиесла. – Интересът към WRC продължава да расте, но коронавирусът нанесе тежък удар на сезона. Докато няма състезания ние продължаваме да създаваме продукция – магазинни предавания и такива, събрали най-интересното от историята на всеки един кръг, който сега не може да се проведе.”