Най-вероятно още тази седмица новият договор на Люис Хамилтън с Mercedes ще бъде официално обявен. Изтичането на информация от страна на Mercedes вече започна да добива сериозни размери, което най-вероятно ще накара Тото Волф да действа по-бързо.
Интересното е, че британските и японските медии, публикували информация за новия договор на 7-кратния световен шампион, цитират анонимни източници в Бракли, но пък съвсем скоро ще можем да разберем дали те са надеждни или не.
Според японския сайт AutosportWeb, основните положения в договора на Люис са договорени, като най-трудно е било постигането на съгласие по много малко точки. Най-важната от тях е заплатата на пилота, като източниците на японците твърдят, че тази сума ще бъде фиксирана в допълнителен анекс към договора, който ще бъде подписан по-късно, тъй като преговорите по него ще продължат.
Всички източници са единодушни, че вече са договорени премиите на Люис за победи, точки и световна титла, както и това, че Хамилтън ще има право на вето при избора на другия пилот на Mercedes. Естествено, това ще влезе в сила за 2021 година, тъй като Валтери Ботас вече подписа нов 1-годишен договор до края на предстоящия сезон. За последно се твърдеше, че Макс Верстапен разполага с такава опция в Red Bull, но това беше отречено от доктор Хелмут Марко и Кристиан Хорнър и най-вероятно те ще се окажат прави, като се има предвид колко често се сменят вторите пилоти в тима в последните години.
Що се отнася до срока на новия договор на Хамилтън, то е почти сигурно, че той ще е за 2 плюс 1 години, а не за 3 както искаше Люис. Но трансформацията му в 3-годишен контракт може да стане много бързо, стига Хамилтън да заяви до 20 август 2021 година, че иска да остане и през 2023, така че тази клауза явно е в негова полза.
А темата за годишната заплата на Люис явно тепърва ще е тема на дискусия и спекулации, като засега се твърди само, че исканите пари от шампиона са доста повече от тези, които тимът е готов да му предложи. Но без повече конкретика, поне засега.