Бившият пилот във Формула 1 Марк Уебър, който е и приятел с двукратния световен шампион Фернандо Алонсо предрече, че испанецът може да не довърши сезон 2017 като пилот на McLaren. Алонсо започна последния сезон от 3-годишния си договор с британския тим, а зимните тестове и първото състезание за годината показаха, че McLaren отново има проблеми с двигателите на Honda, които са ненадеждни и недостатъчно мощни.
Въпреки трудностите Алонсо стигна до втората част на квалификацията за Гран при на Австралия, а в състезанието стигна до 10-ото място, но отпадна заради повреда в окачването.
Уебър, който напусна Формула 1 в края на сезон 2013 година предположи, че търпението на приятеля му Алонсо към случващото се в McLaren вече е към края си.
„Може би Фернандо няма да е там през цялата година – заяви Марк пред белгийската агенция Sporza, когато беше помолен да коментира представянето на McLaren. – Фернандо може да не изкара до края на сезона. Той е много ядосан и разочарован, дори не иска да се бори за шесто или седмо място.
„Фернандо не е като новият пилот на тима Щофел Вандоорн, за когото може би ще е добре да печели точки в първия си пълен сезон във Формула 1. Фернандо не се интересува от точките, той иска да се бори отново за място на подиума. Така че, психически Алонсо е далеч от състоянието, в което иска да бъде.”
Проблемите на Honda с двигателя с вътрешно горене и хибридните системи са толкова сериозни, че се смята, че след тестовете в Барселона от McLaren са се обърнали към бившия си доставчик на двигатели Mercedes, за да дискутират дали е възможно да подновят работата си. От McLaren и Honda задружно опровергаха тази информация.
Honda се включи в новата турбо ера година след другите доставчици на мотори и в първите два сезона – 2015 и 2016, развитието на и без това проблематичния мотор на японците беше осигурено от системата за използване на „жетони” в хода на сезона, за да правят подобрения.
За сезон 2017 се очакваше моторът на Honda да направи голяма крачка напред, след като японците заложиха на сериозен редизайн на задвижващата система и използва философията за разделеното турбо, която за първи път се появи в двигателя на Mercedes. Засега обаче новият двигател на Honda не оправдава очакванията, а за 8 тестови дни в Барселона пилотите на McLaren записаха седем сериозни повреди в двигателите, с които караха.