Последният сезон на Себастиан Фетел като пилот на Ferrari се очертава да е много интересен още преди първия старт за годината – в началото на юли в Австрия. По-рано тази година стана ясно, че 4-кратният световен шампион и Скудерията не са се разбрали за нов контракт и на мястото на Себ от следващия сезон ще кара Карлос Сайнц.
В стила на Ferrari в последните години мениджмънтът на пилотите отново не се получава по най-добрия начин, тъй като новият лидер на тима Шарл Льоклер едва ли ще може да разчита особено на Фетел през 2020 година, като се има предвид нежеланието на германеца да изпълнява заповеди от бокса, които не са в негова полза, а сега ситуацията ще стане още по-трудна за управление от страна на Матиа Биното. А сега напрежението в Маранело ще се повдигне и от въпроса за това дали пилотите на тима ще карат за по-малко пари.
Преди дни италианският вестник La Stampa публикува интервю с Биното, който благодари на Шарл Льоклер за „искрената подкрепа на нашата програма за съкращаване на разходите”. В Италия веднага отбелязаха, че Биното е споменал само Льоклер, но не и Фетел.
След това другите италиански медии поясниха, че думите на Биното се отнасят за молбата на шефовете на Ferrari към двамата пилоти на тима доброволно да приемат намаляване на заплатата. Както стана ясно по-късно, Льоклер се е съгласил на намаление от 25% – от 12 на 8 милиона долара на година, а Фетел е отказал.
Още докато вървяха преговорите със Скудерията за евентуалния му нов договор, Себ на няколко пъти спомена, че финансовите въпроси изобщо не са пречка. А по-късно дори заяви, че така и не се е стигнало до обсъждането на пари. Все пак, по-късно в италианските медии изтече информация, че той е отказал предложението на тима за 1-годишен договор със заплата 8 или 9 милиона долара, като това на практика е сложило край на дискусията.
Според непотвърдена от тима информация заплатата на Фетел за последния сезон по договора му с Ferrari е 30 или 33 милиона долара.