15.02.2025

Хакинен: Във Ferrari нямат право на повече грешки

Двукратният световен шампион във Формула 1 Мика Хакинен коментира Гран при на Италия и критикува Ferrari за това, че Черните кончета изпуснаха победата на домашната си писта.

„В момента Ferrari има най-бързият автомобил във Формула 1, но в класирането води Люис Хамилтън с аванс от 30 точки – написа Хакинен. – Никой не може да каже, че това е станало защото Mercedes има огромно предимство. Това стана възможно защото Люис и Mercedes се справиха по-добре.

„Смятам, че Люис е начело в класирането по три причини. Първо, защото притежава природен талант, който се проявява ярко, когато състезанието е на мокро. Люис изпревари пилотите на Ferrari във всички състезания на дъжд.

Второ, Хамилтън прави отлични състезания и не допуска грешките, които прави Себастиан Фетел, особено на старта. И трето, Хамилтън има предимство, благодарение на фантастичното му взаимодействие с другия пилот на Mercedes Валтери Ботас.

„В неделя на „Монца” Люис направи прекрасно състезание и не допусна нито една грешка, а Валтери му помогна по блестящ начин. Двамата пилоти на Mercedes спечелиха срещу Ferrari защото работиха заедно, а пилотите на Скудерията се бориха един срещу друг на старта.

„Кими Райконен записа отлична квалификация, като се възползва от предимството да е зад Себастиан на дългите прави и това му донесе първото място на старта. Великолепен резултат за Кими, но лош за Себастиан, тъй като във Ferrari предимството на старта винаги е за пилота, който тръгва по-напред.

„Ака във Ferrari в събота вечерта не са обсъдили плана си за състезанието с Кими и Себастиан, то те са допуснали грешка. Нямаше нужда двамата пилоти на отбора да се борят един срещу друг в първия завой. Когато Кими започна да се отбранява, а той имаше пълното право да го направи, Себастиан се оказа извън оптималната траектория. В резултат на това, Люис, който беше трети, се възползва и в следващия завой Curva Grande изпревари Фетел.

„Накратко, пилотите на Ferrari не трябваше да се борят един срещу друг в първата обиколка, а да се защитават от Люис. Вместо това, те дадоха шанс на Люис да излезе на второ място, а за Себастиан всичко пропадна след контакта с колата на Хамилтън.

„След това борбата премина във фазата „двама срещу един” – Люис и Валтери срещу Кими. Това даде стратегическо предимство на Mercedes, тъй като те бяха наясно какво трябва да се направи в тази ситуация. След спирането в бокса на Кими, Люис остана още няколко обиколки на пистата. Благодарение на това той имаше по-свежи гуми в края на състезанието, а Валтери, след молба от страна на тима, удължи първата си серия обиколки на 36 тура!

„Така Валтери се оказа лидер в състезанието и контролираше темпото на колоната, а Кими се оказа между двамата пилоти на Mercedes. Кими имаше проблем с гумите, защото атакува много сериозно, като се опитваше да си върне лидерството, а в края точно това позволи на Люис да го изпревари.

„Подиум №100 за Кими във Формула 1 – това е отлично постижение, а в квалификацията той записа най-бързата обиколка в историята на Формула 1 със средна скорост 263,5 км/ч. Победата в неделя щеше да е нещо специално – Кими се бори с всички сили, а подкрепата на феновете, която получиха той и Ferrari, беше направо фантастична. Но за тима, и особено за Себастиан, този ден се оказа разочарование.

До края на сезона остават седем състезания и във Ferrari не могат повече да си позволят да оставят пилотите си да състезават един срещу друг, не могат да си позволят грешки на Себастиан или стратегически неточности. За да изпреварят Люис, Валтери и целия отбор на Mercedes, във Ferrari трябва да се представят идеално във всеки един състезателен уикенд и да се надяват, че в Mercedes ще имат проблеми.

„Следващото състезание от Формула 1 е в Сингапур, където трасето не е особено подходящо за Mercedes и пилотите на Ferrari трябва отново да са много бързи. Миналата година Себастиан стартира от първа позиция, но и двамата пилоти пострадаха още на старта заради ненужния контакт с Макс Верстапен. Година по-късно във Ferrari все още имат нужда да се съсредоточат върху това как тимът провежда състезанията. Определено, пилотите на италианците не трябва да се борят един срещу друг, а с Люис, Валтери и Mercedes.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.