Hyundai Motorsport публикува в социалните мрежи кадри на отделни фрагменти от новия си хибриден прототип, който ще се превърне в рали автомобил по новите правила за Rally1. А шефът на тима Андреа Адамо прогнозира пред Dirtfish, че тестовете на хибридния рали автомобил може да започнат по-рано от очакваното – още този месец.
Според непотвърдена информация от Hyundai Motorsport, прототипът вече е записал първия си шейкдаун, както и първите километри, но без натоварване на компонентите и задвижващата система. Адамо беше поставил като цел първият сериозен тест на хибридния прототип на i20 за сезон 2022 да се случи през юни.
„Може би ще успеем да наваксаме малко време. Много бих искал прототипът да започне тестове този месец. Бих казал, че шансовете за това са 50 на 50”, обясни Адамо.
Първите тестови километри обаче ще са без хибридните електромотори и батериите. По същия начин Toyota тества своя хибриден прототип, който се задвижваше само от бензинов двигател, а на мястото на хибридната система се поставя малко над 100 килограма баласт.
Предполага се, че хибридният прототип на M-Sport е в най-напреднала фаза на развитието си, като колата вече направи тестове във Великобритания и Испания, като изпитанията на испанския макадам продължиха цяла седмица. През април Toyota тества хибридния си прототип на макадам в Южна Франция.
Адамо отказа да прогнозира кога точно ще започнат изпитанията и на хибридната задвижваща система за сезон 2022 в световния рали шампионат.
„Другите отбори дали ви казват как върви еволюцията на новите им проекти? Не говоря по технически въпроси. Кога е датата, на която трябва да получил хомологация? 1 юли, тогава ще говорим на 1 юли”, допълни италианецът.
Проектът на Hyundai Motorsport за хибриден рали автомобил по правилата на Rally1 стартира последен, тъй като участието на корейската марка в световния рали шампионат беше съвсем скоро потвърдено от Сеул. Но пък Hyundai успя да привлече техническия директор на M-Sport Кристиан Лорио, като белгиецът ще е начело на екипа, работещ по развитието на хибридния проект на корейците.
От сезон 2022 колите по правилата на Rally1 заместват актуалните WRC автомобили, ще имат хибридно задвижване, ще са по-тежки, но не и по-бързи от сегашните коли.