09.10.2024

Ще догонва ли Ожие?

7-кратният световен шампион Себастиен Ожие не теория е фаворит за победата в рали „Арктик Финландия”, което стартира утре. Но на практика ситуацията може да се окаже съвсем различна. Себ демонстрира изключителна форма в рали „Монте Карло” през януари – поведе със страхотно темпо, после успя да си върне първото място заради спуканата гума и т.н. И блесна в най-трудните условия – на заледените пътища в петък и събота сутринта по отсечките около Гап, където преди изгрев слънце екипажите търсеха как да се справят с черния лед и почти пълната липса на сцепление.

Но това не се пренася автоматично по снежните и заледени пътища на Лапландия. Ожие има три победи в рали „Швеция”, но в последните години определено не е сред най-бързите пилоти на сняг. За това си има сериозни причини – през 2020 Ожие остана едва 4-и в Швеция, но това беше по-скоро макадамово, а не снежно състезание и освен това беше победен и от двамата си съотборници Елфин Еванс и Кале Рованпера. През 2018 и 2019 Ожие отново не беше сред най-бързите на снега в Швеция.

Сега той е вече доста по-уверен и по-бърз зад волана на Toyota Yaris WRC, но това важи и за същите двама пилоти, които го победиха миналата година в Швеция – Еванс и Рованпера. И освен това, условията по отсечките ще имат много важно значение за представянето на французина. Той ще стартира пръв по етапите като лидер в шампионата и е трудно да се прогнозира колко време ще губи заради чистенето на пресния сняг, навалял тази седмица.

Вчера валя сняг почти цял ден, днес най-вероятно също ще е така, а от утре се очаква температурите в тази част на Лапландия да започнат да се покачват. Което ще направи пресния сняг неприятно препятствие за Ожие. В същото време организаторите обявиха, че и след края на опознаването може да има решение да мине снегорин по отсечките, като това зависи колко пресен сняг е навалял.

Но за да не са само минуси пред Ожие, налице и един голям потенциален плюс – след описването на отсечките вчера голяма част от пилотите прогнозираха, че т.нар. „снежен прах”, който се вдига след колите ще „виси” доста време във въздуха и може да се окаже плоблем за видимостта. Същото се случва в Мексико или Турция, когато е сухо, само че прахолякът там е друг… И Ожие ще е единственият, който няма да има притеснения за това, тъй като ще стартира първи по отсечките.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.