Автомобилният гигант Renault готви сериозни планове за икономии, за да преодолее икономическата криза, предизвикана от пандемията коронавирус. Според френското издание Le Canard Enchante тези планове ще бъдат публикувани следващата седмица и се очаква да донесат икономии в размер на 2 милиарда евро.
Някои от мерките вече изтекоха в медиите във Франция, но други са в сферата на предположенията, а най-голямата неизвестна засяга програмата на Renault във Формула 1. Според непотвърдена информация от компанията Renault няма да напусне Формула 1, но е почти сигурно, че бюджетът на тима, воден от Сирил Абитбул ще бъде орязан, като все още не се знае с колко точно.
Преди дни стана ясно, че голямата звезда на Renault Дениъл Рикардо, който дойде в тима с 2-годишен договор за сезон 2019, ще напусне в края на 2020 и отива в McLaren. Все още няма информация кой ще партнира на Естебан Окон догодина, като от вчера упорито се говори, че Абитбул преговаря с Валтери Ботас от Mercedes. Другото голямо име, спрягано за за тима е Фернандо Алонсо, като се очаква, че заплатата му ще бъде поета от Liberty Media.
Renault се върна във Формула 1 в края на 2015, когато откупи тима си от Жерар Лопес, който пък го пое след изтеглянето на компанията след „Крашгейт”. От 2016 насам Renault преструктурира отбора, но развитието и представянето на тима е под очакванията – първоначално проблемите бяха свързани с представянето на двигателите, след това дойдоха трудностите с подобренията на шасито.
Renault завърши сезон 2018 на 4-о място при конструкторите, но през 2019 отстъпи на 5-ата позиция, победен от клиента си McLaren.
А от 2021 Renault ще осигурява двигатели само на заводския си тим, тъй като McLaren ще получава задвижващи системи от Mercedes.
Предполага се, че плановете за икономии на Renault включват затварянето на 4 завода, орязването на моделната гама на марката и дори закриването на възродената през 2017 година спортна марка Alpine.