Предстоящото изтегляне на Honda от Формула 1 в края на 2021 година оставя Red Bull без доставчик на мотори, а сложните отношения на бившите шампиони с другите компании, които осигуряват задвижващи системи, обещават най-малкото трудни преговори. Вече стана ясно, че в Red Bull предпочитат варианта да придобият програмата на Honda и да продължат да я използват от 2022 г. нататък, но заради това искат и замразяване на развитието на моторите във Формула 1. При първото допитване до доставчиците от Mercedes заявиха, че са склонни да подкрепят това искане, а Ferrari и Renault се обявиха против.
Сега явно има сближаване на позициите, като според списание auto motor und sport, Ferrari и Renault може и да се съгласят, но тепърва ще се гледа дали пък техните условия ще са приемливи за Red Bull. Основната идея на Red Bull за замразяването е, че така ще се спестят много разходи по развитието на задвижващите системи, като към това трябва да добавим и факта, че тимът не разполага с потенциала за такова развитие, с какъвто разполагат трите компании, доставящи мотори.
Според изданието, Ferrari и Renault са готови да обсъждат замразяване на двигателите, но не в края на 2021, както иска Red Bull, а в началото на 2022. Това означава още едно сериозно обновление на задвижващите системи преди началото на сезон 2022 и по-лесно въвеждане на горивото с увеличаване на биоетанола в него – от 5 на 10 процента.
Обсъждат се и по-сериозни промени в правилата – лансирането на напълно нови задвижващи системи от сезон 2025, които да работят с напълно синтетично гориво и да отделят нулеви емисии въглероден двуокис. Нулевите емисии бяха предвидени за 2023 година, но сезон 2020 и коронавирус пандемията най-вероятно ще ги отложат за 2025, също за тогава се очаква да действа и правилото, според което 60% от мощността на хибридната задвижващата система трябва да идва от електродвигателя в нея.
Ако обаче тези планове бъдат одобрени, то разходите за създаването на нови задвижващи системи ще скочат драстично и това отново ще свие броя на компаниите, доставящи мотори във Формула 1. В същото време Liberty Media има планове да привлече в световния шампионат „частен” доставчик, който да получи ролята на независим и да работи с отбори, изпаднали в положението на Red Bull.