Шефът на M-Sport Малкълм Уилсън потвърди, че компанията му е започнала работа по изцяло електрически рали автомобил, като целта е той да може да спечели еднодневно рали.
Работата по проекта всъщност е стартирала в началото на годината и преди края на 2018 прототипът трябва да започне тестове.
Автомобилът ще е предназначен за британския пазар, но Уилсън е на мнение, че революционната технология без съмнение ще бъде използвана в бъдещите WRC автомобили на M-Sport след края на прилагането на актуалните технически правила.
„Знаете, че в M-Sport обичаме да си поставяме предизвикателства – обясни Уилсън хред Дейвид Еванс от Motorsport News. – А това е следващата стъпка от развитието на технологията в спорта.
„Не мога да ви кажа техническия детайли, не мога, тъй като работим с други компании по проекта, те са споделили с нас визията си за развитие, подписали сме документи за неразпространение на тази информация – допълни Малкълм. – Но е достатъчно да знаете, че работим сериозно и ако нещата продължават с това темпо и постигнем прогреса, който целим, преди края на годината ще имаме тестов прототип. Става въпрос за кола с купе на R5 автомобил, няма да е завършената кола.”
Уилсън потвърди, че е поставил на екипа си цел новият рали електромобил да може да спечели еднодневно рали.
„В момента не говорим за световния рали шампионат (WRC) – заяви бившият пилот. – Това, което ме интересува е да създадем електромобил, който да може да спечели еднодневно рали и да е на конкурентна цена.
„Определено има пазар за такъв автомобил със задвижване 4х4 и съм уверен, че технологията ще ни позволи да го създадем. Вижте както се случва с най-новите серийни електромобили, те изминават 500 или повече километри с едно зареждане.
„Еднодневните британски ралита са с пробег между 56 и 65 състезателни километра, което не е никак много. Така че ще се целим в победи в такива ралита с електромобил на конкурентна цена.”
Уилсън прогнозира, че в бъдеще електрическите технологии ще стигнат и до WRC ралита, но допълни, че настоящите технически правила ще действат още поне 3 години, като Малкълм ги нарече „фантастични правила” и поясни, че не иска нищо да наруши стабилността на техническите регулации.
Във Великобритания вече съществува електрически рали автомобил – Renault Zoe, като част от проекта eRally. Засега обаче правилата го ограничават до участие в класа на 1-литровите коли, както и в състезания, които се провеждат само на едно трасе.