05.12.2024

Mercedes били пречката за обединението на DTM с японците

DTM и Super GT са все по-близо до общи правила

Бившият моторспорт шеф на Audi доктор Волфганг Улрих обяви, че предстоящото изтегляне на Mercedes от германския пистов шампионат DTM ще позволи на шампионата да се сближи още с японските Super GT серии.

В DTM се надяваха за сезон 2017 да преминат към мотори, близки до тези, които се използват в Super GT – 2-литрови 4-цилиндрови с турбо, като това беше договорено между шефовете на двата шампионата и представляваше крачка към общите правила за Class One.

Сега доктор Улрих разкри, че преминаването към новите двигатели е било блокирано от Mercedes с мотива, че промяната ще увеличи разходите на участниците в DTM и затова в шампионата останаха 4-литровите V8 атмосферни мотори, които са с по-ниска мощност.

Но Mercedes напуска DTM в края на сезон 2018 и ще насочи усилията си във Формула Е, заедно с програмата си във Формула 1, а доктор Улрих обясни, че това открива пътя пред Audi и BMW да използват същите мотори като марките, участващи в Super GT, при това още от началото на 2019 година.

„С използването на един и същи монокок на колите, с това, че използваме едни и същи части в колите, както в Германия, така и в Япония, година след година ние се приближаваме към общи правила – обясни Улрих, който представлява Audi в първите срещи между двата шампионата. – В последните две години основната разлика между DTM и Super GT бяха двигателите. Това се дължеше на Mercedes, които не искаха да преминем към 4-цилиндровите двигатели, а нашата идея беше все повече да се сближаваме с японските правила.

„Тъй като един производител в Германия не искаше такъв ход, ние продължихме с V8 моторите, а сега Mercedes напуска. Това не е хубаво, но се случва.

„Сега вече сме готови за 2019, за да използваме 4-цилиндрови двигатели и ще сме още по-близо до общите правила.”

Улрих потвърди също така, че в Audi са сериозно напреднали с развитието на новия 2-литров 4-цилиндров мотор за сезон 2019, който вече е започнал тестове на дино стенд.

„Тестваме новия двигател от повече от половин година – обясни той. – И работим по развитието на мотора, в BMW се случва същото. Мисля, че по отношение на моторите през 2019 ще имаме идентично представяне.”

Улрих, който напусна поста си в Audi в края на 2016 година, отхвърли твърденията, че изтеглянето на Mercedes заплашва бъдещето на DTM и прогнозира, че очаква в шампионата да влязат нови производители.

„Мисля, че няма да има никакви проблеми, ако има интерес от други автомобилни производители – заяви доктор Улрих, който има огромни заслуги за успехите на Audi в Льо Ман. – И естествено, фактът, че правилата ни ще са еднакви с тези на топ класа в Super GT – GT500, определено помага. Може би ще има компании, които ще искат да участват едновременно и в двата шампионата, така ще е много по-ефективно.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.