Бившият моторспорт шеф на Audi доктор Волфганг Улрих обяви, че предстоящото изтегляне на Mercedes от германския пистов шампионат DTM ще позволи на шампионата да се сближи още с японските Super GT серии.
В DTM се надяваха за сезон 2017 да преминат към мотори, близки до тези, които се използват в Super GT – 2-литрови 4-цилиндрови с турбо, като това беше договорено между шефовете на двата шампионата и представляваше крачка към общите правила за Class One.
Сега доктор Улрих разкри, че преминаването към новите двигатели е било блокирано от Mercedes с мотива, че промяната ще увеличи разходите на участниците в DTM и затова в шампионата останаха 4-литровите V8 атмосферни мотори, които са с по-ниска мощност.
Но Mercedes напуска DTM в края на сезон 2018 и ще насочи усилията си във Формула Е, заедно с програмата си във Формула 1, а доктор Улрих обясни, че това открива пътя пред Audi и BMW да използват същите мотори като марките, участващи в Super GT, при това още от началото на 2019 година.
„С използването на един и същи монокок на колите, с това, че използваме едни и същи части в колите, както в Германия, така и в Япония, година след година ние се приближаваме към общи правила – обясни Улрих, който представлява Audi в първите срещи между двата шампионата. – В последните две години основната разлика между DTM и Super GT бяха двигателите. Това се дължеше на Mercedes, които не искаха да преминем към 4-цилиндровите двигатели, а нашата идея беше все повече да се сближаваме с японските правила.
„Тъй като един производител в Германия не искаше такъв ход, ние продължихме с V8 моторите, а сега Mercedes напуска. Това не е хубаво, но се случва.
„Сега вече сме готови за 2019, за да използваме 4-цилиндрови двигатели и ще сме още по-близо до общите правила.”
Улрих потвърди също така, че в Audi са сериозно напреднали с развитието на новия 2-литров 4-цилиндров мотор за сезон 2019, който вече е започнал тестове на дино стенд.
„Тестваме новия двигател от повече от половин година – обясни той. – И работим по развитието на мотора, в BMW се случва същото. Мисля, че по отношение на моторите през 2019 ще имаме идентично представяне.”
Улрих, който напусна поста си в Audi в края на 2016 година, отхвърли твърденията, че изтеглянето на Mercedes заплашва бъдещето на DTM и прогнозира, че очаква в шампионата да влязат нови производители.
„Мисля, че няма да има никакви проблеми, ако има интерес от други автомобилни производители – заяви доктор Улрих, който има огромни заслуги за успехите на Audi в Льо Ман. – И естествено, фактът, че правилата ни ще са еднакви с тези на топ класа в Super GT – GT500, определено помага. Може би ще има компании, които ще искат да участват едновременно и в двата шампионата, така ще е много по-ефективно.”