Надеждите на милиони рали фенове може да се сбъднат в следващите 2-3 години – Mitsubishi отново да участва в световния рали шампионат. Естествено, засега това е само спекулация, но знаците, че има реален шанс това да се случи стават все повече.
Първата стъпка беше кампанията за връщане на Япония в календара на WRC, която завърши успешно с включването на възроденото рали в шампионата за 2019 година.
За последно Япония беше домакин на кръг от WRC през 2010 година, а сега ралито се пренася на основния остров Хоншу и вариантите за дати са три: 12-15 септември, първият или вторият уикенд на ноември. Окончателното решение на ФИА ще стане ясно след заседанието на Световния моторспорт съвет на федерацията в Париж, който е в петък.
След това идва ред на японския тим – Mitsubishi, който би трябвало да се върне в WRC за сезон 2021 година. Преди две седмици авторитетното издание Rallye Magazine прогнозира, че съвсем скоро ще стане ясно дали участниците в световния шампионат ще се увеличат с още един, като се очаква отговорът да е положителен.
Mitsubishi е сред легендите на рали спорта, основно заради модела Lancer, който стигна до десет поколения, по-голямата част от тях останали в спомените на феновете като силни представители на някогашните групи А и N.
През новия век – от 2001 до 2006 Mitsubishi участва в WRC и с Lancer WRC, но без особени успехи.
Най-големите успехи на марката в световния шампионат дойдоха през втората половина на 90-те години, когато днешният шеф на WRC тима на Toyota Томи Макинен спечели четири поредни световни титли с Lancer от група А, с който успешно се бореше срещу колите от първото поколение WRC машини.
Очаква се, че Mitsubishi да се върне в WRC със следващото поколение на субкомпактния Mirage, който на някои пазари присъства под името Space Star.
Ако помните, през септември 2014 година се появи R5 версия на Mirage (на снимката), създадена от Ralliart Швеция, но заради липса на финансиране на развитието на колата, тя така и не успя да се наложи в този конкурентен клас.
И накрая, най-важният въпрос пред евентуалното завръщане на Mitsubishi в световния рали шампионат, има реални шансове да бъде решен положително. След като Nissan влезе като основен акционер в Mitsubishi, ситуацията в японската компания се подобрява, а гигантът Renault-Nissan в близко бъдеще ще има свои представители в най-важните автомобилни шампионати, при това със заводски програми: Renault във Формула 1, Nissan във Формула Е и Mitsubishi в световния рали шампионат. И както заяви анонимен източник от Nissan: „Естествено, че Mitsubishi може да си позволи да участва в WRC, само ни трябват стабилни технически правила, ясна програма и добре направени сметки.”