05.12.2024

Peugeot засилва Льоб към Citroen?

Най-неприятната изненада преди края на сезона в световния раликрос шампионат се оказа решението на Peugeot да се изтегли от надпреварата след края на настоящия сезон, който приключва през ноември в Южна Африка.

Peugeot стартира сезон 2018 със заводска програма в световния раликрос, като Peugeot Sport конструира нов 208 WRX, който дебютира в Швеция, но все още няма победа. За тима карат 9-кратният световен рали шампион Себастиен Льоб и Кевин Хансен, който тази сутрин заяви, че „мечтата му е била разбита на парчета”.

Причините за напускането на Peugeot са две, като само едната е свързана с пари. Първата е, че електрификацията на световния раликрос шампионат, т.е състезанията с изцяло електрически автомобили, беше отложена от 2020 за 2021 година, като все още не е съвсем сигурно, че и той срок ще бъде спазен.

И другата е, че Peugeot закрива тази програма и така ще разполага с пари, които да вложи в новата си гама електрически и хибридни спортни модели. Което не изключва и евентуално завръщане в световния раликрос, когато електрическото му бъдеще се изясни напълно.

Льоб премина в световния раликрос с помощта на Peugeot през 2016 година, като комбинираше тази програма с участията си за марката в рали „Дакар” и другите най-големи офроуд състезания.

Сега програмата на Peugeot в „Дакар” вече е част от историята, а закриването на раликрос програмата на практика оставя марката без сериозно присъствие на най-високо ниво в моторните спортове.

За сметка на това другата френска марка на PSA – Citroen, успя да спаси програмата си в световния рали шампионат (WRC) и дори да преизпълни плана си за подготовка за сезон 2019. Тази година на практика беше отписана с уволнението на Крис Мийк след рали „Португалия” и Мадс Остберг и Крейг Брийн получиха право да довършат сезона, но нито един от двамата все още не успява да разкрие пълния потенциал на C3 WRC.

За 2019 Citroen си връща Себастиен Ожие, който идва в тима след пет поредни световни титли – четири с Volkswagen и една с M-Sport, а сега французинът има реален шанс да вземе и шеста.

Другата кола на тима, която ще кара с пълна програма през 2019 е тази на Есапека Лапи – финландецът напусна Toyota и прие да е №2 на Ожие с перспективата да го наследи като лидер на тима, когато Себ реши да се оттегли. Ожие вече заяви, че това ще е последният му договор в WRC и едва ли ще остане в шампионата и след 2020 или 2021 година. А Лапи е все още на 27 години и вече успя да „открадне” доста опит от Ойт Танак и Яри-Мати Латвала в Toyota, където беше №3.

Другата седмица е рали „Испания” – последното състезание от програмата от 3 ралита на Льоб със Citroen в WRC този сезон, като 9-кратният световен шампион се очаква да е много силен на асфалт.

Преди лошите новини от Peugeot той беше заявил, че няма намерение да се връща с пълна програма в ралитата като пилот на Citroen, но е възможно отново да кара в 2-3 старта и да участва в тестовете на тима, за да помогне развитието на C3 WRC.

Сега обаче програмата на Себ за догодина рязко се опрости и може би това ще е шансът за Пиер Будар да добави трета кола за сезон 2019, макар и с ограничена програма от няколко състезания. А както е ставало дума и преди, в PSA все още не се е намерил шеф, който да откаже нещо, което иска Льоб или е пряко свързано с него. Пък и той едва ли ще се навие да остане в раликрос като частен пилот на по-малък тим.

Естествено, Льоб от години не се състезава за пари, но явно не е готов да се пенсионира и да го гледаме само в някои малки френски ралита зад волана на неговото 306 Maxi, въпреки че това е страхотна емоция за него и за публиката.

Близкото бъдеще в WRC може да донесе още добри новини за феновете на Льоб и Citroen. Може би съвсем скоро ще разберем дали това ще се случи. Но тимът на Citroen с Ожие, Лапи и Льоб звучи направо страхотно.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.