15.11.2024

Red Bull иска квалификационен режим за мотора на Renault

Red Bull иска квалификационен режим на мотора от Renault, за да може тимът на бившите световни шампиони да се бори в събота с Mercedes и Ferrari, които вече използват такива режими. Това обяви шефът на Red Bull Кристиан Хорнър.

Според Хорнър, Renault разполага с „необходимите части”, за да осигури квалификационен режим, т.е още обороти и мощност за съботните битки за места на старта, но шефът на тима призна, че не е наясно дали в Renault работят в тази посока, тъй като французите „не споделяли всичко” с Red Bull.

„Определено обаче се опитваме да притиснем Renault, за да получим квалификационен режим на моторите, които използваме”, допълни Хорнър.

В събота в Мелбърн Хамилтън не остави шанс на съперниците си в квалификацията, като записа най-бързата обиколка в историята на „Албърт парк” и взе полпозишъна с аванс от над 0,6 секунди.

Първоначално Люис отрече да е използвал квалификационен режим на мотора, който той нарече „party mode”, но по-късно шефът на тима Тото Волф потвърди за това, но направи уточнението, че този режим е бил използван и при двете бързи обиколки на световния шампион в третата част на квалификацията.

„Най-доброто време на Люис отново стана факт след втората и преди края на третата част на квалификацията, също като миналата година –обясни Хорнър. – Ясно е, че пилотите на Mercedes разполагат с квалификационен режим, който обаче не използват в по-ранните части на квалификацията, защото не искат да товарят излишно мотора, който трябва да издържи седем състезания.

„Мисля, че първата бърза обиколка на Хамилтън в третата част беше консервативна – той кара по-внимателно, тъй като на първия завой на асфалта имаше изтекла хидравлична течност от колата на неговия съотборник, който катастрофира там. Във втората част на квалификацията Люис не беше достатъчно бърз, не знам защо, затова трябваше да атакува с всичко, с което разполага във финалната част и представянето му беше впечатляващо.”

В същото време обаче звездата на Ferrari Себастиан Фетел, който спечели Гран при на Австралия в неделя, е на мнение, че квалификационният режим на моторите, който ползват пилотите на Mercedes не им дава толкова голям аванс, колкото беше той през миналата година.

„Разполагаме с някаква информация, GPS данни и т.н – обясни Фетел. – Смятам, че в Mercedes използваха квалификационен режим на мотора за третата част на квалификацията, но тази разлика от 0,7 секунди не дойде само от това. Според мен, последната обиколка на Люис в третата част беше без грешки, нямаше трафик, но не мисля, че авансът му се дължи само на режима на мотора. Може би една десета, дори малко повече да е от двигателя, но в никакъв случай седем десети.”

В същото време, докато Хорнър се опитва да уговори Renault да въведе квалификационен режим в работата на моторите, които доставя на Red Bull, шефът на този лобира и пред ФИА, за да бъдат забранени т.нар. „квалификационни режими” на всички мотори.

„Може би ще по-справедливо, ако режимът на мотора не се променя от момента, в който колата излезе на пистата в петък до финала на състезанието в неделя – заяви Хорнър. – Така ще е по-справедливо за всички.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.