Red Bull може да спре победния ход на Mercedes във Формула 1, като германският тим спечели седем поредни световни титли от 2014 до 2020 и доминира в новата турбо ера. Към 7-те титли при конструкторите се добавят и шестте при пилотите на Люис Хамилтън и тази на Нико Розберг от 2016, след която той се оттегли от спорта.
Преди това на върха беше Red Bull – четири поредни титли за Себастиан Фетел и също така четири поредни и при конструкторите с помощта на надеждните мотори на Renault – от 2010 до 2013. Това са двата отбора, които доминират във Формула 1 в последното десетилетие. Ferrari също участва в тази битка, но не успя да наруши хегемонията на Сребърните стрели и Red Bull, въпреки, че първо Фернандо Алонсо, а след това и Себастан Фетел имаха шанс като пилоти на Скудерията.
Преди началото на сезон 2021 обаче моторспорт съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко е оптимистично настроен за развоя на събитията в последната година, в която Honda ще доставя задвижващи системи на Red Bull. Японците обещават най-мощната и надеждна задвижваща система, която са създавали за новата турбо ера за тази година, а на мястото на Алекс Албон дойде Серхио Перес, за когото в тима се надяват, че ще се представя на нивото на Дениъл Рикардо, защото нито един от наследниците на австралиеца не беше реален съперник на Макс Верстапен.
„Подготовката ни за този сезон е най-добрата, която сме правили в последните 7 години – обясни доктор Марко пред Servus TV. – Целта ни е световната титла, не сме в ролята на фаворит, но можем да се преборим за първото място. Новият двигател на Honda е прекрасен, от Honda ни осигуриха допълнително подобрение в представянето и успяха да отстранят слабостите на своята задвижваща система.
„Тези подобрения ни изравняват с Mercedes – допълни доктор Марко. – Ние знаем, че те не са спали цяла зима, но се надявам, че тяхната крачка напред този път няма да е толкова голяма, а и тяхната концепция на задвижващата система навлиза в осмия си сезон. Кривата на развитието й трябва все някъде да се стабилизира и да спре да се изкачва.”
На практика Red Bull получава за този сезон двигателят, който беше предвиден за 2022 година, а от Honda гарантираха използването на максимални ресурси, за да набере програмата максимална скорост преди да бъде прехвърлена на Red Bull и да влезе в сила замразяването на моторите във Формула 1.
Верстапен спечели последното състезание за сезон 2020 в Абу Даби, а развитието на колата на Red Bull през втората половина на сезона показа сериозен прогрес и изчистване на аеродинамичните проблеми, които се бяха появили по-рано. С оглед на работата, свършена през зимата, то е напълно възможно Red Bull наистина да се окаже много близо Mercedes като ниво на представяне на пистата, което обещава много интересно начало на сезона.
В Red Bull пазят внимателно всички новости по колата за началото на сезон 2021 – за шейкдауна на автомобила тимът публикува 76 снимки от филмовия ден на „Силвърстоун”, но всъщност новата кола седя цял ден в боксовете. И от Милтън Кийнс неохотно потвърдиха, че за сезон 2021 Верстапен и Перес ще получат нова скоростна кутия, която трябва допълнително да постави акцента върху силните страни на новата задвижваща система на Honda.