Швейцарският тим във Формула 1 Sauber, който в последните години изпълнява програма на Alfa Romeo в световния шампионат, е кандидат №1 за партньор на Porsche или Audi, ако гигантът Volkswagen реши да влезе в спорта. Информацията е на швейцарския вестник Blick, който цитира анонимни източници от Хинвил.
До миналата седмица се смяташе, че Andretti Autosport на Майкъл Андрети ще купи Sauber и ще влезе във Формула 1, но сделката пропадна. Оказа се, че екипът и оперативните шефове на Sauber не са подкрепяли евентуалната продажба, обсъждана между Майкъл Андрети и собствениците на тима. Една от причините е, че според непотвърдена информация, Андрети е планирал да съкрати екипа с 200 души, при това веднага след приключването на сделката.
Sauber успя да излезе от финансовата криза, в която беше изпаднал преди години благодарение на идващите от Alfa Romeo пари, а заедно с това тимът работи в тясно сътрудничество с Ferrari и Скудерията има право да избира единия пилот на тима, воден от Фредерик Васьор. В последните две години това е Антонио Джовинаци.
Покрай анализите на сделката с Майкъл Андрети стана ясно, че собственикът на Sauber – семейството на шведския милионер Фин Раусинг – също не е готово да се раздели на всяка цена със Sauber Motorsport. В медиите се появиха информации, че цената е 350 милиона долара плюс още 250 милиона долара под формата на банкови гаранции, че купувачът ще има достатъчно средства, за да се представя на ниво във Формула 1.
Предполага се, че плановете на Sauber включват удължаване на съвместната работа с Ferrari, а след 4 години тимът да е първият партньор на VW Group, ако гигантът реши да влезе във Формула 1. Очаква се това да стане с две негови марки – Porsche и Audi. VW използва този подход и в световния шампионат за издръжливост, където отборите на двете компании постигнаха впечатляващи успехи, като успяха да си поделят разходите за развитие и изследвания, които са сериозна част от бюджета на всеки автомобилен производител, състезаващ се на най-високо ниво.
Другата амбициозна цел е привличането на Мик Шумахер, като се предполага, че германският производител ще има сериозен интерес към сина на легендата Михаел Шумахер. До края на 2025 година се предполага, че Мик ще е натрупал сериозен опит, за да може да се бори с фаворитите като заводски пилот на голяма автомобилна компания.
От VW Group вече дадоха да се разбере, че не планират изграждането на свои заводски тимове от нулата и затова се очаква да потърсят контакт с Williams и Sauber, а освен това Porsche и Audi да излязат на пазара във Формула 1 и за доставка на задвижващи системи.