14.10.2024

Toyota: Етапите в Перу ще са решаващи

В Toyota се надяват на успех в битката с Peugeot

Toyota може да спечели битката срещу Peugeot в рали „Дакар 2018” ако не изостава от френския тим още в първите пет етапа на територията на Перу. Това е мнението на тим мениджъра на Toyota Глин Хол, а Насер Ал-Атия спечели първата отсечка вчера, за да вземе аванс срещу фаворитите.

В рали „Дакар” Toyota ще се бори с победата с три пикапа Hilux 4х4 последна версия, които са в ръцете на двукратния победител Ал-Атия, победителя от 2009 Жинел де Вилиърс и Бернард тен Бринке, който вече има етапни победи в кариерата си.

Toyota обаче все още няма победа в рали „Дакар”, а миналата година бъгитата с един двигателен мост на Peugeot нямаха проблем да се справят с конкуренцията в лицето на Toyota и Mini. За тази година Mini също подготви бъги, но промените в правилата за 40-ото издание на ралито може би ще лишат Peugeot от статута му на фаворит за победата.

„Не знам дали нашите коли са по-бързи от тези на Peugeot – обясни на старта на състезанието в Лима Глин Хол, тим шефът на Toyota Gazoo Racing Южна Африка. – Но знам, че сега сме по-бързи в сравнение с миналата година. Колко точно? Ще разберем идните дни.

„Ако можем да се надбягваме с пилотите на Peugeot, то задължително ще се опитаме да се задържим пред тях в етапите в Перу, тъй като тук има много изпитания в пясъчните дюни. Ако успеем да го направим, по-нататък в хода на състезанието ще е по-лесно да водим битката с тях.”

За последно рали „Дакар” мина през Перу през 2013 година, а сега първите пет етапа са на територията на страната, като огромната част от тези отсечи включват пясъчни дюни.

Хол призна, че все още има притеснения относно планинските етапи в Боливия, където досега атмосферните бензинови мотори на Toyota се представяха по-слабо в сравнение с турбодизелите на Peugeot.

„Като изключим голямата надморска височина в Боливия, мисля, че на повечето места от маршрута тази година можем да поддържаме темпото на Peugeot – допълни Хол. – А някъде и ще бъдем и по-бързи, поне на това се надяваме.”

И накрая Хол потвърди, че Toyota най-вероятно няма да последва Peugeot и Mini и да участва в „Дакар” със собствено бъги с един двигателен мост.

Факт е, че през 2016 година японската компания разполагаше с такова бъги, наречено Hilux Evo, но беше решено, че машината не е готова за участие в „Дакар 2017”, а най-вероятно това изобщо няма да се случи.

„По-миналата година създадохме и развихме бъги за рали „Дакар”, но знаехме, че в близко бъдеще правилата ще се променят и ще изравнят силите на автомобилите, още за 2019 година, затова и решихме да се концентрираме върху развитието на колите ни 4х4 – заяви Хол. – За новата ни кола използвахме много от идеите и опитът, натрупан при създаването на бъгито, така че сега разполагаме с две концепции на най-високо ниво.

„Решението ни е да не участваме с бъгито. Колата седи в базата ни. Няма да го продаваме на частни тимове, тъй като в него има доста решения и технологии, които не искаме да споделяме с нашите съперници, така че засега този проект остава при нас.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.