Toyota триумфира в първия кръг от световния шампионат за издръжливост (WEC) – „6 часа на „Силвърстоун“, като Казуки Наказжима, Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми (Toyota №8) спечелиха битката с двата прототипа на Porsche.
Новият TS050 на Toyota потвърди в състезанието скоростта си от квалификацията, благодарение на аеропакета за по-силно притискане към пистата, като в началото на състезанието двете коли на японците оглавиха класирането, след като тръгнаха първи и втори. За късмет на германския тим на два пъти заваля дъжд, което обърна светкавично силите и запази интригата до самия край на състезанието.
Друг важен фактор за развитието на надпреварата към самия й край беше катастрофата на Хосе Мария Лопес (виж видео) с Тойота №7 на завоя „Копс“, което позволи на Брендън Хартли, Ърл Бамбър и Тимо Берхард (Порше №2) да се доближат достатъчно до Тойота №8 и да приложат пресичаща стратегия при последното влизане в боксовете.
След катастрофата Лопес беше откаран в болница, но няколко часа по-късно беше освободен след обстоен преглед.
Хартли спря в бокса единствено, за да зареди гориво, докато от Тойота смениха четирите гуми и направиха смяна на пилотите – Накаджима отстъпи мястото си на Буеми. Това донесе на Хартли 8 секунден аванс спрямо Буеми 31 минути преди края на надпреварата. Благодарение на новите гуми обаче, Буеми успяваше да печели секунда на обиколка, като в последните 12 минути успя да изпревари изпитващия вече затруднение с гумите Хартли.
Така Буеми премина пръв финиша, записвайки своята първа победа от 2014 насам и с аванс от 6.173 секунди спрямо Порше номер 2.
Зад лидерите Порше № 1 на Нийл Яни, Андре Лотерер и Ник Танди завърши на трета позиция на 40 секунди. Тяхното изоставане се получи след няколкото непредвидими спирания в бокса за смяна на гуми по време на двата дъждовни периода.
На четвърта позиция и на първо място в LMP2 е прототипът на Jackie Chan DC Racing с пилоти Оливър Джарвис, Томас Лоран и Хо-Пин Тунг. Бруно Сена, Жулиен Канал и Никола Прост завършиха на второ място в LMP2, като техният екип носеше цветовете на легендарният комиксов герой Мишел Ваян. На трето място са Франсоа Перодо, Емануел Колар и Матю Волксвиере.
В GTE Pro победители са Пипо Дерани, Хари Тинкел и Анди Приоул с Ford GT, следвани от Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди (Ferarri 488 GTE) и Ричард Лийц/Фредерик Маковиеки (Porsche 911 RSR).