12.11.2024

Toyota сваля GM от върха в Щатите?

От 90 години насам гигантът General Motors е №1 на пазара за нови автомобили в САЩ, но на 1 януари 2022 година това може да се промени. Това ще е възможно, ако дилърите на Toyota продължат да продават нови коли със същото темпо, с което го правеха през третото тримесечие на 2021 година – периодът, в който Toyota Motor Северна Америка оглави класацията по продажби в Щатите.

За първите девет месеца на годината продажбите на Toyota в САЩ са 1,857 милиона возила, а постижението на GM е 1,777 милиона. Разликата е малко над 80 000 коли, не е голяма, но показва посоката, в която се развива американският пазар.

Основната причина за изоставането на GM е недостигът на микрочипове – търсенето на нови коли не намалява, но доставките на тези елементи са ограничени и често нарушават ритъма на производство на автомобили.

Ако трендът в развитието на продажбите в Щатите се запази до края на годината, то GM ще запише една от най-слабите си години в това отношение от 50-те години на XX век насам.

Ако помните, Toyota преживя сериозна криза след голямото земетресение и пораженията от цунами, които понесе Япония през 2011 година. Но точно тази криза е помогнала на японската компания да се подготви за подобни трусове.

„Това, което научихме от проблемите ни след земетресението е, че имаме нужда от повече запаси от определен тип компоненти. Чиповете бяха едни от първите, които влязоха в този списък”, обясни пред Automotive News Боб Картър, изпълнителен вицепрезидент на Toyota Motor Северна Америка.

Анализаторите на пазара в Щатите очакват оспорвана битка до самия край на годината, но също така акцентират и на един много силен коз на Toyota – преди края на 2021 година на пазара трябва да излязат първите бройки на новото поколение на хита Tundra, точно това може да се окаже решаващо.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.